Každý desátý autobus v Ostravě bude zanedlouho elektrobus. Zdejší dopravní podnik postupně zařazuje do provozu 24 nových elektrobusů s technologií OppCharge, tedy s průběžným dobíjením. Pro elektrobusy vznikla i další nová nabíjecí infrastruktura na terminálu Hranečník ve Slezské Ostravě, která bude obsluhovat první část převzatých vozů.
Dopravní podnik Ostrava (DPO) tak pokračuje ve svém ekologickém závazku „Bez nafty”, který deklaroval loni na jaře. Počítá s tím, že už nekoupí žádný dieselový autobus. Do běžného dennho provozu bude nasazovat pouze vozy na elektrický pohon.
„Jsme rádi, že Ostravanům můžeme nabídnout další možnost ekologické dopravy. Od roku 2010, kdy DPO zakoupil první elektrobus, urazil velký kus cesty k ekologizaci provozu, která vyvrcholila loňskou jarní kampaní,” uvedl ostravský primátor Tomáš Macura. Dopravní podnik podle něj jen potvrzuje svou nezastupitelnou roli při zlepšování životního prostředí v Ostravě.
Vzniknou tři dobíjecí stanice
Nová nabíjecí infrastruktura na terminálu Hranečník doplňuje již stávající nabíječku pro elektrobusy v Ostravě-Svinově. Následovat bude nabíjecí stanice na ulici Valchařská v centru města. “Ostrava tak bude mít tři strategické body, kde se budou elektrobusy nabíjet a odkud budou obsluhovat přilehlé lokality. V daných místech se tak znatelně sníží produkce CO2,” upřesnil Daniel Morys, předseda představenstva a generální ředitel DPO.
Nové elektrobusy v Ostravě korespondují s podporou vlády pro moderní bezemisní dopravu. Výstavbu dobíjecích stanic podpoří až šesti miliardami korun. Celková hodnota dodávky 24 elektrobusů Solaris, včetně dobíjecích ramen Siemens, dosahuje přibližně 300 milionů korun. K začátku roku bylo ve vozové parku ostravského dopravního podniku 292 autobusů, z toho 227 CNG a 8 elektrobusů.
Zdroj a foto: město Ostrava
Buďte první kdo přidá komentář