Výluka mezi Olomoucí a Šternberkem končí, modernizací prošla trať i nádraží

Celá trať z Olomouce do Uničova prochází modernizací. Úsek do Šternberka je hotový.

Elektrizace a zkapacitnění trati mezi Olomoucí a Uničovem postoupily do druhé poloviny. Letošní rok se nesl především ve znamení prací mezi Olomoucí a Bohuňovicemi a modernizace stanice Šternberk. Zásadní přestavbou prošla i samotná stanice Bohuňovice, kde jsou vybudována dvě nová nástupiště o délce 110 metrů. Vlaky se dnes vrátily na trať. O konci výluky informovala Správa železnic.

Pokračuje modernizace tratě na Uničov

Všech devět přejezdů v úseku Olomouc – Šternberk prošlo rekonstrukcí. Na šesti došlo ke zvýšení úrovně zabezpečení, kromě světel mají také závory. Stavební práce se v příštím roce přesunou do úseku Šternberk – Uničov. S tím souvisí i výluka, která je plánovaná v období od března do října. Stavba na tomto úseku by měla skončit v prosinci příštího roku.

Celý úsek z Olomouce do Uničova dosahuje délky téměř třiceti kilometrů. Stavba zahrnuje elektrizaci, rekonstrukci svršku, spodku a odvodnění a revitalizaci celkem devíti stanic a zastávek, které budou po skončení prací bezbariérově přístupné. Úpravy se dále týkají vybudování nových přístřešků pro cestující, zřízení nového orientačního a informačního systému a osvětlení stanic a přístupových cest. Nástupiště a centrální přechody bude monitorovat kamerový systém, stejně jako vybrané frekventované přejezdy.

Rychlost vlaků se zvýší až na 160 km/h. Jde o první regionální trať, kde se bude jezdit takto rychle. Vyšší bezpečnost provozu zajistí instalace evropského zabezpečovače ETCS.

Srovnání stavu nádraží v Bohuňovicích před a po rekonstrukci

Šternberk a Bohuňovice se dočkaly opravených stanic

Cestujícím od pondělí 21. prosince začaly sloužit rekonstruované výpravní budovy ve Šternberku a v Bohuňovicích. Práce na objektu ve Šternberku zahrnovaly odbourání severní a jižní části budovy, výměnu střešní krytiny,  úpravu vnitřních prostor včetně  vybudování nových toalet pro veřejnost a nový informační a orientační systém. Budova má bezbariérový přístup, vznikla nová parkovací místa a stání pro kola.

Také v Bohuňovicích prošla nádražní budova komplexní rekonstrukcí. Přístup je plně bezbariérový, jsou zde nová WC, informační a orientační systém, přibyla parkovací místa a stání pro kola.

Zdroj a foto: Správa železnic

Související články

Přečtěte si  Spoj z Dačic do Brna zachraňují mikroregiony, pokryjí půlku ztráty. Kraje linku ignorují

Doporučujeme

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*