Z Brna opět do Bergama, letiště obnoví pravidelnou linku

Obnovenou pravidelnou linku do Bergama zajistí nízkonákladový Ryanair.

Brněnské letiště opět nabídne pravidelné spoje do severoitalského Bergama. První letadlo odletí na konci března, poslední v říjnu. Večerní spoje dvakrát týdně zajistí společnost Ryanair.

Do města pod Alpami, které leží přibližně 50 kilometrů od lombardské metropole Milána, z Brna už v minulosti létalo. Podle informací od společnosti Ryanair se bude z Bergama létat v pondělí ve 20:50, v pátek ve 2035 a z Brno v pondělí ve 22:45 a pátek ve 22:30. Jeden let zabere zhruba hodinu a půl.

Podle aktuálního srovnání začínají základní ceny jednosměrných letenek na přibližně 900 korunách, v pátek cena přesahuje tisíc korun. Brněnské letiště zatím podrobnosti o letech do Bergama nezveřejnilo.

Rozlétá se Brno?

Letiště moravské metropole dlouhodobě bojuje s úbytkem pravidelných linek. Ještě před covidovou pandemií zůstala jako jediná ta na letiště Stansted u Londýna, kterou rovněž zajišťuje nízkonákladový Ryanair. Živěji bývá na brněnském letišti v létě, kdy odtud létají charterové spoje do přímořských letovisek.

Letos v létě letiště odbavilo přes 200 tisíc cestujících, což je více než před covidem. Město Brno ani Jihomoravský kraj nevnímají investice do letiště jako prioritu. Většina cestujících z Moravy využívá letiště ve Vídni, Bratislavě či Praze.

Autor: pjk, foto: Letiště Brno

Doporučujeme


10 Comments

  1. Dříve hrdé zemské hlavní město je dnes totálně podfinancované, a tak po volebních obdobích (dříve po tzv. “pětiletkách” nebo tzv. “spartakiádách”) neustále střídá priority – a) napojení letiště na smysluplný evropský letecký uzel, b) dokončení dálnice do Vídně a c) zprovoznění železnice rovnou k letišti Schwechat… A po více jak 30 letech moravské “svobody” se z toho realizoval jen obchvat Prahy ve směru od Brna k trvale upadajícímu letišti, přejmenovaném aspoň na Havlovo 🙁 Rozkrádání centrálně řízeného státu je prostě příliš gigantické a nezbývá tak ani na “naši” stověžatou metropoli, natož na takovou periferii, jako je ono zpropadené Brno.

  2. Brněnské letiště se již pro pravidelné linky nerozlétá. Tak max. 2-3 živořící pravidelné linky ,něco málo chartery a především balíková přeprava ( nově vzniká Aiport Park přímo u letiště ). Přiznejme si , že to podělal lidovecký hejtman Juránek , kdy za jeho krajské vlády ( letiště spadá pod kraj od r. 2001 ) bylo pronajato prapodivné struktuře firem , kdy zisky končí v daňovém ráji na Kypru a to na hodně dlouho s nevypověditelnou smlouvou. Po vzniku krajů , byly letiště Tuřany – Mošnov – KV a pod. účelově převedeny na kraje zatímco letiště Praha spravuje přímo MF ( pražská vy..ču..ranost ,jinak se to snad nazvat ani nedá ). Současní politici napojují Brno přímou vlakovou linkou na letiště Vídeň ( fakticky nemají jinou možnost ), dále je tady Bratislava a v takové konkurenci nemá Brno šanci

    • Má-li šanci vedle Vídně Bratislava, do roku 1919 jakési zapadlé Pozsony, proč by nemělo mít šanci za podmínek existence opravdové zemské samosprávy staletími prověřené a válkami zocelené zemské hlavní město Brno? Je to samozřejmě otázka dlouhodobé perspektivy, ne okamžitá přechodná situace, nastavená lidmi jako prof. Masaryk, prof. Beneš, truhlář Gottwald, prof. Klaus nebo dokonce nějaký pseudo-hejtman Ing. Juránek 🙂

      • Pane magistře doufám ,že Vaše PROČ je pouze řečnická otázka přesto odpovím . PROTOŽE z provinční Bratislavy se stalo hlavní město samostatného státu, z Brna hlavního města samosprávné země se stalo provinční krajské město ( ještě v roce 1969 měla Bratislava méně obyvatel než Brno ). PROTOŽE když bude VRT ( rychlé vlakové spojení ) do Vídně či Bratislavy tak dojedou pasažéři za necelou hodinku přímo na mezinárodní letiště a dopravcům se tudiž nevyplatí létat do ” provinčního ” Brna. PROTOŽE letecké linky do Berlína – Paříže – Zurichu , které z Brna létaly dopravce zrušil a označil je jako ztrátové (další dopravce , který nabízel dokonce 7 pravidelných spojů taky rychle vycouval ). Pokud chcete rozlétat brněnské letiště tak aby Morava měla své mezinárodní letiště , tak by se Brno muselo co nejdříve ( čas hraje proti nám ) stát hlavním městem samostatného státu ( PRO LETECKÉ DOPRAVCE TUDIŽ BÝT ZAJIMAVÉ ) no a to přece Vy ani vaše hnutí nechcete ( myslím tu samostatnost ) .

        • Do Brna to mám 80 km, z toho 65 než se dostanu na dálnici.
          Do Bratislavy 111 km, z toho 30 km na dálnici. Co si vyberu?
          Na západ od Bílých Karpat se v ČR dálnice nestavějí, zatímco Slovensko má na své straně dálnici od severu na jih.
          Existuje pěkný atlas na adrese https://atlas.mapy.cz/
          Můžete si vvybrat vrstvu “Země v noci” a zjistíte, že podél Karpatsého oblouku je v ČR na Moravě jedno z nejhustších osídlení.

        • Pane Nyvlte (Vaše akademické ani případné pedagogické nebo vědecké tituly neznám, omlouvám se za to), že se z chátrajícího starého příbřežního Pozsony stala nejprve tzv. “krasavica na Dunaji”, v novém dnes, již však rozpadlém, státě pojmenována slovem Bratislava, a posléze se z něj dokonce stalo hlavní město dalšího nově vzniklého státu, je známo všeobecně, stejně jako že ve srovnání s tím je dnes z hrdého zemského hlavního města Brna pouhé jedno z mnoha tzv. statutárních měst a mnoha tzv. krajských měst – ve Vašem podání – “provinční krajské město”. Přes všechno úsilí centralistické pragočeské moci, která si dokonce snadno a již dlouho může dovolit “nakupovat” mnohé svoje nohsledy přímo v Brně samém, má i po více jak sto letech státem regulovaného zmaru stále Brno potenciál znatelně vyšší, než naprostá většina statutárních i krajských měst dnešního státu. Pojem “provinční” ve spojení s Brnem není proto úplně přesný; je to navíc pojem relativní, např. Praha, Vídeň a už vůbec ono horno-uherské Pozsony, jsou v mnoha ohledech rovněž městy provinčními, přesto je takto zpravidla neoznačujeme. Mám k Vám dnes jen jednu otázku: Z čeho prosím Vás usuzujete, že představu Moravy jako samostatného státu ani já osobně, ani MZH, kterého jsem jak dobře víte členem, nechceme? Vždyť alespoň MZH veřejně deklaruje především to, co chce, ne to, co případně nechce.

          • 1) Pane magistře k vaší otázce , cituji přímo z programu MZH ” ….usilujeme o obnovu naší země Moravy, jako jediného svébytného správního celku v rámci České republiky…. , ….našim cílem je vybudování ČR jako moderního demokratického státu …., … zvláštní postavení hl. města Prahy … ” . Ani zmínka o Moravanech či Moravském národě ani zmínka o nějaké autonomii či federalizaci na historických základech případně narovnání před rok 1918 . Ano deklarujete co chcete a z toho jde vyčíst i to co nechcete. 2) K letišti Brno ,je celkem jedno zda se dohadujeme o slovíčku provinční , ale fakta a především čísla jsou jasná :druhé největší město SR Košice ( srovnání s druhým největším městem ČR ) má mezinárodní letiště ze kterého létají na pravidelných spojích tyto společnosti Austrian – Eurowings – LOT – Ryanar – Wizz . za jeden týden odletí z letiště cca 30 pravidelných letů z toho brněnského jeden , já doufám ,že to takto pro srovnání stačí.

  3. Píši tento komentář jako zaujatý pozorovatel, protože žiji v Liverpoolu v UK. Z toho důvodu raději létám Liverpool – Víděň než Stansted – Brno. Pro Brno by bylo smysluplných více sezonních destinací např do Španělska a do Itálie (hlavně jih a Sardinie). Pokud jde o celoroční, myslím si, že rozumná by byla linka Brno – Manchester (Liverpool) Třeba i nahrazení dvou spojů týdně místo na Stansted, tak do MAN (LIV). Možná i Brno – Dublin jednou do týdne. Přece jen je tady na severozápadě Anglie dost lidí z Moravy, kteří by linku z MAN (LIV) pravidelně využívali. Navíc Velká Británie a Irsko jsou ostrovy a pozemní cesta je dlouhá. Nejsem si jist linkou do Bergama. Jde o tu pravidelnost. Kam lidé z Moravy po roce 2004 (vstup do EU) nejvíce migrovali? Do UK, ve chvíli kdy se otevřelo Německo a Rakousko tak i tam. Nejsem si jist, zda-li létání za nákupy do Milána linku udrží. Stejně jako se neudržela linka do Girony (která by jako sezonní zřejmě smysl měla). Takže podle mne prioritami kraje a města by měly být 1. dálniční spojení do Vídně a železniční na letiště, 2. více leteckých linek z Brna, ale takových, které budou dávat smysl.

    • Odpovídám panu Nyvltovi ve věci srovnávání Brno – Košice. Košice mají velkou, řekl bych rozhodující výhodu a tím je zeměpisná poloha. S tím Brno nic nenadělá a proto je v situaci v jaké je. Buďme rádi alespoň za ten Londýn. Jinak, souhlas s tím co píše David ohledně priorit pro Brno.

  4. Pane Nyvlte deklaruje-li politický subjekt co chce, v žádném případě z takové deklarace nelze usuzovat na to, co nechce. Ke srovnání Brno-Košice podepisuji, co uvádí pan Olda, a na Vás pane Nyvlte mám další dotaz: Kdy jste byl naposledy v Košicích a kdy v Brně? Košice mají se slovenským bratislavo-centrismem snad ještě větší problém, než Brno se zdejším prago-centrismem. Slovensko i tzv. “Česko” jsou obdobně uspořádané posttotalitní státy, jen na Slovensku mají nesrovnatelně větší problému s tamními Maďary, než ČR s Moravany. Jako občan Brna občanům Košic jejich pozici v rámci Slovenska nezávidím, a to i když mají na jejich letišti pravidelných spojů poněkud více, než Letiště Brno 🙂

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*