Začala stavba D55 z Moravského Písku do Bzence, naváže na úsek od Babic

Vizualizace nového úseku dálnice D55

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v úterý zahájili výstavbu dálnice D55 mezi Moravským Pískem a Bzencem. Společně s dálničními úseky mezi Babicemi a Moravským Pískem je rozestavěný souvislý jednadvacetikilometrový úsek dálnice, která propojí střední, východní a jižní Moravu.

Nový čtyřkilometrový dálniční úsek D55 nahradí kapacitně nedostačující silnice II/427 a I/54 a odvede tranzitní dopravu z Moravského Písku. “Přesun dopravy na čtyřpruhovou, směrově rozdělenou komunikaci zvýší také bezpečnost řidičů. Trasa dálnice povede mimo zastavěné území,“ představil novou dálniční stavbu generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Součástí stavby pod taktovkou firmy Skanska je také mimoúrovňová křižovatka Bzenec, tři mosty, jeden ekodukt pro migraci zvěře a protihlukové stěny o celkové délce 1,2 km. Nový úsek vyjde na přibližně 1,2 miliardy korun. Hotovo by mělo být v roce 2025.

Úsek navazuje na část dálnice ze Starého Města do Moravského písku, který začala loni v srpnu stavět společnost Skanska. Od září 2020 je ve výstavbě také devět kilometrů úseku Babice – Staré Město pod taktovkou firem Eurovia a Strabag. Oba rozestavěné úseky by měly být hotovy v roce 2024.

Po svém dokončení bude D55 tvořit jednu z páteřních komunikací dálniční sítě, která propojí sídelní oblasti střední, východní a jižní Moravy. “Zároveň nahradí stávající silnici I/55, jejíž kapacita je nedostatečná a nevyhovuje současným intenzitám provozu,” doplnil Mátl.

Stavbu komplikují váté písky

Stavba nového úseku je technicky značně náročná. Nachází se totiž v území, kde podloží tvoří takzvané váté písky. Těžkým úkolem bude stabilizace na tomto extrémně jemném podloží při stavbě náspů. Trasa také vede přírodně hodnotným územím se zvýšeným výskytem ptactva a jiné zvěře. Vedení Skansky slibuje maximální šetrnost k životnímu prostředí.

“Projekt zahrnuje rozsáhlá ochranná opatření. V celkové délce zhruba 4,1 km budou tři protihlukové stěny, přes 1,6 km měří zábrany proti ptákům a netopýrům a celková délka oplocení dálnice je téměř šest kilometrů. Dá se tedy říci, že celá trasa bude kontinuálně oddělená od okolí,“ popsal projektový manažer Skansky Lubomír Pilný.

Dálnice D55 povede od Olomouce kolem Přerova, Hulína a Otrokovic, kde bude prostřednictvím dálnice D49 napojena také na Zlín. Přes úseky kolem Uherského Hradiště, Bzence a Hodonína bude D55 v budoucnu u Břeclavi napojena na dálnici D2. Po dokončení bude její celková délka sto kilometrů.

Přečtěte si  Z Brna opět do Bergama, letiště obnoví pravidelnou linku

Zdroj a foto: ŘSD

Doporučujeme

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*