
V neděli 12. prosince začne modernizace železničního nádraží v Adamově. Hotovo má být příští rok, část prací zasáhne i do roku 2023. Rekonstrukce přeruší vlakovou dopravu.
O rekonstrukci nádraží v Adamově a roční výluce jsme naposledy psali v tomto článku.
Přípravné práce na adamovském nádraží běží už od října. Kácí se dřeviny, budují přístupové komunikace a také se připravuje provizorní pokladna ČD. „Po zahájení výluky a přerušení vlakové dopravy ve stanici dojde na demolici části výpravní budovy a v té zbývající začne revitalizace,“ přiblížil postup prací Jan Parchanski, projektový manažer společnosti SWIETELSKY Rail CZ, která zajišťuje rozsáhlou rekonstrukci.
Práce za více než osm set milionů korun potrvají po celý příští rok a částečně zasáhnou i do roku 2023. Projekt zahrnuje obnovu kolejiště stanice, vybudování dvou nových nástupišť s bezbariérovým přístupem a lávku nad tratí do Hybešovy ulice. Cestující se na ni z nástupišť dostanou výtahy nebo po schodech. Součástí stavby je také modernizace vnitřních prostor výpravní budovy se zázemím pro cestující a výstavba parkoviště pro 30 aut. Vybudují se a rozšíří také opěrné a protihlukové stěny.
„Práce potrvají po větší část stavební sezóny. Začneme odstraněním nástupišť a části kolejí. Následovat bude lávka pro pěší, technologická lávka, část železničního spodku a zárubní, opěrné a protihlukové zdi,“ popsal Jan Parchanski.

Provoz se vrátí za rok
Nová podoba nádraží se podle něj začne rýsovat zhruba od září, kdy začne montáž železničního svršku a skončí úpravy výpravní budovy a jejího okolí. Plný provoz se má na nádraží vrátit příští rok v prosinci. Pro rok 2023 se počítá s dokončením parkoviště a demolicí objektu na vedlejší parcele.
Stavba je součástí souborů tří velkých staveb Správy železnic. Jedná se o rekonstrukci traťových kolejí v úseku Maloměřice – Adamov a Adamov – Blansko a modernizaci nástupišť v Adamově. Dokončení velkého projektu podle Správy železnic povede ke zrychlení železniční dopravy a zvýšení komfortu.
Zdroj: Swietelsky Rail CZ, foto: Správa železnic
Buďte první kdo přidá komentář