Železničáři představili plány největších rekonstrukcí. Dostali přidáno

Železnice rekonstrukce
Ilustrační foto

Správa železnic disponuje v letošním roce částkou 46,9 miliardy korun, která bude směřovat zejména na rekonstrukce, opravy a údržbu tratí. Jde o druhou nejvyšší částku v historii této státní organizace. Správa železnic o tom informovala v tiskové zprávě. Zprávy z Moravy přinášejí přehled, kam na Moravě poputují největší investice.

Železničáři pokračují v investicích i přes koronavirovou situaci

Bez ohledu na stávající situaci pokračujeme bez přerušení v přípravě dalších plánovaných investičních akcí. Běží zadávací řízení, pokračuje uzavírání smluv se zhotoviteli jak projektů, tak i samotných stavebních prací,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Navýšení rozpočtu o 3,5 miliardy korun, které vláda schválila, využije státní organizace na realizaci a přípravu desítek akcí oprav tratí, výpravních budov a údržby tratí. V tiskové zprávě uvedla příklady investic na Moravě a ve Slezsku.

Investice se týkají celé Moravy a Slezska

Na západní Moravě vynaloží Správa největší největší částku ve výši 72 milionů korun na opravu trati z Bystřice nad Pernštejnem do Rožné (celkové náklady 100 milionů), na Brněnsku půjde 70 milionů na úpravy kolejových obvodů, které jsou součástí zabezpečovacího zařízení, mezi Brnem a Vlkovem u Tišnova.

Oprava traťového úseku na severu Moravy Hanušovice – Jeseník vyjde na 50 milionů korun. Práce v úseku Bystřička – Jablůnka na východě Moravy budou stát 30 milionů. Na severovýchodní Moravě je podle železničářů třeba na prvním místě zmínit opravu trati Suchdol nad Odrou – Nový Jičín město za 80 milionů.

Část finančních prostředků půjde rovněž na opravy vybraných výpravních budov. Opraví se například zastřešení nástupišť na ostravském hlavním nádraží.

Psali jsme: mezi připravované projekty Správy železnic patří také nová nádraží v Brně-Králově Poli či Prostějově.

Zdroj: Správa železnic, foto: Pxhere

Související články

Přečtěte si  Startuje výstavba další části valašské dálnice: Silnice I/57 mezi Vsetínem a Valašským Meziříčím se rozšíří na čtyřpruh

Doporučujeme


2 Comments

  1. Všimli ste si jak se nemluví o brněnském nádraží? Miliony za všechny možné studie jsou rozdány, chvíli se počká a budou další studie. Už asi posté. Je spousta potřebných kamarádů.

    • Brno je moravská metropole – Brno posiluje ekonomicky – Brno je jediné moravské město ,které se může Praze postavit – Brno je nejvíce promoravské – Brno musí Praha dusit včetně nádraží , a daří se ji to !

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*