Správa železnic disponuje v letošním roce částkou 46,9 miliardy korun, která bude směřovat zejména na rekonstrukce, opravy a údržbu tratí. Jde o druhou nejvyšší částku v historii této státní organizace. Správa železnic o tom informovala v tiskové zprávě. Zprávy z Moravy přinášejí přehled, kam na Moravě poputují největší investice.
Železničáři pokračují v investicích i přes koronavirovou situaci
„Bez ohledu na stávající situaci pokračujeme bez přerušení v přípravě dalších plánovaných investičních akcí. Běží zadávací řízení, pokračuje uzavírání smluv se zhotoviteli jak projektů, tak i samotných stavebních prací,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Navýšení rozpočtu o 3,5 miliardy korun, které vláda schválila, využije státní organizace na realizaci a přípravu desítek akcí oprav tratí, výpravních budov a údržby tratí. V tiskové zprávě uvedla příklady investic na Moravě a ve Slezsku.
Investice se týkají celé Moravy a Slezska
Na západní Moravě vynaloží Správa největší největší částku ve výši 72 milionů korun na opravu trati z Bystřice nad Pernštejnem do Rožné (celkové náklady 100 milionů), na Brněnsku půjde 70 milionů na úpravy kolejových obvodů, které jsou součástí zabezpečovacího zařízení, mezi Brnem a Vlkovem u Tišnova.
Oprava traťového úseku na severu Moravy Hanušovice – Jeseník vyjde na 50 milionů korun. Práce v úseku Bystřička – Jablůnka na východě Moravy budou stát 30 milionů. Na severovýchodní Moravě je podle železničářů třeba na prvním místě zmínit opravu trati Suchdol nad Odrou – Nový Jičín město za 80 milionů.
Část finančních prostředků půjde rovněž na opravy vybraných výpravních budov. Opraví se například zastřešení nástupišť na ostravském hlavním nádraží.
Psali jsme: mezi připravované projekty Správy železnic patří také nová nádraží v Brně-Králově Poli či Prostějově.
Zdroj: Správa železnic, foto: Pxhere
Všimli ste si jak se nemluví o brněnském nádraží? Miliony za všechny možné studie jsou rozdány, chvíli se počká a budou další studie. Už asi posté. Je spousta potřebných kamarádů.
Brno je moravská metropole – Brno posiluje ekonomicky – Brno je jediné moravské město ,které se může Praze postavit – Brno je nejvíce promoravské – Brno musí Praha dusit včetně nádraží , a daří se ji to !