Změny v Brně: vlakem přímo na vídeňské letiště, terminál v Bohunicích a obnova provozu na koridoru

V Bohunicích vznikne druhý největší přestupní uzel v Brně.

Brno čeká od neděle 11. prosince hned několik zásadních změn v dopravě. Nová linka spojí moravskou metropoli přímo s letištěm ve Vídni. Do bohunického kampusu vyjedou tramvaje. Obnoví se také provoz na trati do Blanska.

Přímé vlaky z brněnského hlavního nádraží na vídeňské letiště zajistí společnost Regiojet. Část spojů zaplatí Brno, část bude komerční. Za celkem téměř tři sta spojů zaplatí město dopravci devět a půl milionu korun.

Pilotní provoz potrvá do června příštího roku. Všechny spoje začínají na ceně 299 korun za jízdenku.

Moravská metropole dlouhodobě bojuje s neschopností navýšit počet spojů na vlastním letišti. Zatím se pouze podařilo obnovit linku do severoitalského Bergama. Přímé vlaky do Vídně tak představují dopravní alternativu směrem ke geograficky i časově nejbližšímu mezinárodnímu letišti.

Druhý největší dopravní uzel

Ve stejný termín také dojde k otevření nové tramvajové trati do bohunického kampusu. Linka 8 jej spojí přímo s hlavním nádražím. Část trati zahrnuje tramvajový tunel dlouhý přes 600 metrů.

Dokončený terminál u fakultní nemocnice poslouží i čtyřem autobusovým linkám ze západní části Brněnska. Konkrétně se jedná o linky 401, 402, 405 a 406. Vznikne tak druhý největší přestupní uzel pro regionální dopravu. Předpokládá se, že jej denně využije na sedm tisíc lidí.

Návrat regionálních vlaků na koridor

Skončí rovněž dlouhodobá výluka na trati z Brna do Blanska. Do 18. prosince budou ještě spoje jezdit sníženou rychlostí a některé nezastaví v Bílovicích a stanici Adamov-zastávka. Úplná obnova provozu na hlavním koridoru včetně dálkových spojů se předpokládá v polovině roku 2023.

Na elektrizovaných tratích kolem Brna postupně začnou jezdit nové vlaky Moravia. Prozatím je k dispozici pět krátkých dvouvozových jednotek. Všech sedmatřicet má být v provozu do konce dubna.

Díky tomu se zintenzivní doprava na Brněnsku. Zkrátí se například interval do Brna-Chrlic, který bude ve všední dny půlhodinový. Z Brna do Blanska a Rájce-Jestřebí pojedou vlaky v dvojnásobném množství. Podobně do Sokolnic a o víkendu do Tišnova. Ve všední den bude na nejvytíženějších tratích mezi Brnem, Blanskem a Tišnovem čtvrthodinový interval.

Zdroj: Kordis JMK, RegioJet, ČD, foto:

Související články

Přečtěte si  Brno ušetří za elektřinu pro MHD. Energii za půl miliardy dodá městská společnost ETB

Doporučujeme


Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*