Pohorky, čepice, ponožky, ale také nano impregnace a hydroizolační fólie obstály v drsných podmínkách Antarktidy, a získaly tak ochrannou známku „Testováno v Antarktidě“, kterou uděluje Masarykova univerzita. K loňským třem produktům, které se mohou chlubit tímto označením, tak letos přibylo dalších šest.
Možnost vystavit výrobek polárním extrémům přináší firmám zpětnou vazbu, jak se osvědčil v náročných podmínkách, případně jak lze produkty dále vylepšit. Ochranná známka pak slouží především jako marketingový nástroj, který spotřebiteli ukazuje, že má výrobek určité kvality.
Výprava na stanici J. G. Mendela vezla na testování celkem deset různých produktů od tuzemských výrobců, ne všechny se ale podařilo dostat až do cíle. „Kvůli zhoršenému počasí na ostrově Jamese Rosse nebylo při příjezdu možné vyložit část nákladu z paluby lodě, mezi jiným vybavením to byly právě některé výrobky k testování. Přesně to je Antarktida. Stát se může kdykoli cokoli a je třeba mít vždycky záložní plán,“ vysvětluje Kapler. Díky tomu, že do Antarktidy jelo více skupin, bylo naštěstí možné výrobky testovat na jiných lokalitách.
„Přestože nejsme na Jižním pólu, zátěž při testování je velmi intenzivní. Například outdoorové vybavení, v němž běžný spotřebitel vyráží na hory jen sezónně nebo o víkendech, prochází v Antarktidě drsným testem. Výrobky používáme denně, některé vědecké skupiny nachodí v terénu během expedice až 700 kilometrů a výstroj rozhodně nešetří. Jejich hlavním cílem není, aby vybavení vydrželo, ale aby se dostali na místo svého zájmu,“ popisuje Kapler.
Z testovaných výrobků nakonec uspělo a získalo ochrannou známku celkem šest produktů. Testování výrobků a technologií probíhalo v Antarktidě už dříve, projekt ochranné známky je jednou z cest, jak dál podpořit zájem firem o spolupráci s univerzitou.
Autor: red Zdroj: Masarykova univerzita Foto: testovanovantarktide.cz
Buďte první kdo přidá komentář