První trolejbus, který zkompletovali pracovníci Dopravního podniku města Brna v komínských dílnách, vyjíždí do ulic. Během zkušebního provozu musí bez cestujících najet 10 tisíc kilometrů. Pokud se osvědčí, na běžných linkách se ukáže v květnu. Vedení podniku letos plánuje pořídit komponenty na dalších deset kusů trolejbusů tohoto typu. V tuzemsku unikátním projektem, nazvaným Mario, dopravce ušetří až 100 miliónů korun.
„Myšlenka kompletovat po tramvajích i vlastní trolejbusy se ukazuje jako správná cesta. Máme kapacity, znalosti, dovednosti a kvalitní pracovníky. V tuto chvíli jsou dva vozy připraveny do zkušebního provozu, v průběhu roku postupně přijdou karoserie a komponenty na dalších deset. Vlastním sestavováním vozů ušetříme na jednom kusu 2,5 milionu korun. Pokud bychom pořídili všech 40, které máme zajištěné rámcovou smlouvou, ušetříme 100 miliónů korun,“ sdělil generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.
Karoserie a komponenty prvního trolejbusu typu SOR TNS 12 dorazily do komínské vozovny loni na začátku září, druhý vůz ho následoval s měsíčním odstupem. „Naši zaměstnanci provedli montáž kabelových rozvodů, elektrické výzbroje a motorů, instalovali sběrací soustavy a střešní kontejnery. Na prvním vozu tyto práce zabraly 48 pracovních dní, na druhém o 12 dní méně. Učíme se rychle,“ dodává technicko-provozní ředitel Dopravního podniku města Brna Vítězslav Žůrek s tím, že se na kompletaci podílí 12 lidí.
Trolejbus musí ve zkušebním provozu najet 10 tisíc kilometrů
Ve zkušebním provozu, který vymezuje Drážní úřad, musí oba vozy s evidenčními čísly 3065 a 3066 najet 10 tisíc kilometrů bez cestujících – 5 tisíc bez zátěže a 5 tisíc s odpovídající zátěží. Teprve po jeho splnění, ověření všech funkcí a spolehlivosti, můžou vyrazit do terénu s cestujícími. „Předpokládáme, že se tak stane v květnu. Cestující se s novými trolejbusy svezou nejčastěji na linkách 30, 32 a 34,“ vysvětluje Havránek. Do ulic aktuálně vyjíždí vůz 3065.
S výrobcem SOR Libchavy má Dopravní podnik města Brna uzavřenou rámcovou smlouvu na dodání až 40 kusů nízkopodlažních a plně klimatizovaných trolejbusů SOR TNS 12. Do konce roku 2025 by chtěl smlouvu využít v plném rozsahu. DPMB je největším provozovatelem trolejbusové dopravy v ČR – nyní disponuje 143 vozy. Dopravce trolejbusový vozový park v posledních letech masivně modernizoval – v letech 2021 a 2022 nakoupil 40 nových trolejbusů 27 Tr.
Autor: red Zdroj a foto: Dopravní podnik města Brna
Hur jag fick tillbaka min exman efter att han lämnade mig och våra barn ”Jag föreslår att du läser mitt vittnesbörd. Jag heter Regina Brian, jag är så exalterad att min man är tillbaka efter att han lämnade mig för en annan kvinna. Min man hade en affär med en kollega och jag älskar min man så mycket men han var otrogen mot mig med sin kollega och den här tjejen, tror jag, använder häxkonst eller svart magi på min man för att få honom att hata mig och det var så kritiskt och utan vädja, jag ropar dag och natt för att Gud ska skicka mig hjälp att få tillbaka min man! Jag var riktigt upprörd och behövde hjälp, så jag letade efter hjälp online och hittade en webbplats som föreslog att Dr.Sunny kunde hjälpa till att hitta sin man snabbt. Så jag kände att jag var tvungen att prova. Jag kontaktade honom och han sa till mig vad jag skulle göra och jag gjorde det, och sedan gjorde han en kärleksförtrollning för mig. 48 timmar senare ringde min man mig verkligen och sa att jag saknar honom så mycket, herregud! Jag var så glad, och idag är jag nöjd med min man igen och vi lever lyckligt tillsammans och jag tackar den kraftfulla castern DR SUNNY, han är så mäktig och jag bestämde mig för att dela min historia här. om du är här och din älskare vägrar dig eller din man flyttar till en annan kvinna, gråt inte längre, kontakta DR SUNNY för hjälp nu. Här är hans kontakt, skicka honom ett e-postmeddelande drsunnydsolution1@gmail.com Du kan också WhatsApp på +2348082943805
kärleksförtrollning / Kouzlo lásky – známe.
Guru Jára prováděl odháčkování.