Dopravní podnik města Brna v prvních dvou měsících letošního roku utržil za prodej jízdného 164,2 milionů korun a dosáhl tak na nejvyšší tržby v historii DPMB. Překonány tak byly i rekordní výsledky z roku 2020, a to o 790 tisíc korun.
Po dvou letech, kdy byly tržby z prodeje jízdenek v brněnské MHD výrazně ovlivněny epidemií covidu, zisky opět stoupají. Lednová čísla dokonce překonala 85 milionů korun. Podobně se vyvíjely tržby i v únoru, kdy dosáhly více než 79 milionů.
„Jsem rád, že se po měsících nejistoty lidé do našich tramvají, trolejbusů a autobusů opět vrátili. Ukazuje se, že všechny kroky, které společně s městem Brnem pro návrat našich zákazníků děláme, mají smysl. Kromě pravidelných cestujících evidujeme mezi našimi zákazníky i velké procento uprchlíků z Ukrajiny, kterým od ledna skončila v Brně bezplatná přeprava a nyní mají povinnost platit jízdné,“ shrnul dobré výsledky generální ředitel DPMB Miloš Havránek.
V meziročním srovnání (leden, únor) eviduje DPMB nárůst tržeb o více než 27 milionů korun. „Nejvyšší je nárůst u jednorázových jízdenek, u kterých vede „Pípni a jeď“, a to o 12 milionů korun. Dále pak u ročních šalinkaret, kdy nám tržby vzrostly o téměř 9 milionů korun. Právě první měsíce roku, a následně i září, patří každoročně k nejsilnějším měsícům v prodeji předplatních jízdenek,“ popsal vedoucí tarifního odboru Vít Prýgl.
Doposud rekordním byl rok 2012, kdy tržby z prodeje jízdného dosáhly 994 milionů korun.
Autor: red Zdroj a foto: DPMB
Buďte první kdo přidá komentář