Brněnský dopravní podnik pokračuje v masivní obnově trolejbusového vozového parku. Nakoupí na čtyřicet nových vozů za téměř 300 milionů korun. Komponenty z SOR Libchavy si v Brně smontují sami. Moravská metropole dominuje trolejbusové dopravě a chystá její další rozšíření.
Vedení Dopravního podniku města Brna (DPMB) podepsalo smlouvu na dodání komponent až čtyřiceti trolejbusů SOR TNS 12, které budou kompletovat jeho pracovníci přímo v dílnách podniku. „Jsme jediným podnikem v ČR, který si kompletuje vozy vlastními silami a máme s tím jen tu nejlepší zkušenost. V případě nových trolejbusů ušetříme sto milionů korun a naši pracovníci tím získají zkušenosti, které pak zúročí při opravách vozů,“ uvedl generální ředitel DPMB Miloš Havránek.
Komponenty k prvním dvěma vozům dodá výrobce SOR Libchavy do čtyř měsíců, dalších 38 dopravní podnik může dokoupit za stejných podmínek do roku 2025. „První dva vozy musíme podle smlouvy sestavit do půl roku od dodání komponent. Předpokládáme, že nám bude stačit přibližně poloviční doba. Na kompletaci se bude ve vozovně Komín podílet asi dvacet pracovníků, nejčastěji to budou elektrikáři a mechanici,“ upřesnil techniko-provozní ředitel DPMB Vítězslav Žůrek.
Trolejbusy SOR TNS 12 jsou standardní nízkopodlažní vozy o délce dvanácti metrů s celovozovou klimatizací. Jejich předností je podle brněnského dopravního podniku moderní design, účelovost a nízká pořizovací cena. Do ulic by první dva nováčci mohli vyjet na přelomu letošního a příštího roku. V provozu nahradí trolejbusy 21Tr a 14Tr a objeví se na všech trolejbusových linkách kromě 25, 26 a 37, na které dopravce nasazuje kapacitnější kloubové vozy.
Posílíme trolejbusovou dominanci
Kromě modernizace vozového parku je aktuálním tématem i další rozvoj trolejbusové dopravy v Brně. „Učinili jsme strategické rozhodnutí, podle kterého síť trolejbusových linek chceme dále rozšiřovat. Vytipujeme místa, kde by bylo možné autobusovou dopravu nahradit trolejbusovou a kam bychom mohli trolejbusové linky v Brně rozšiřovat,“ přiblížil nové záměry podniku generální ředitel Havránek.
Brno provozuje nejdelší síť trolejbusových linek v celé Republice. Na přibližně šedesáti kilometrech trolejbusové sítě projíždí dvanáct linek trasu o celkové délce přesahující sto kilometrů. “Trolejbusová doprava je ekologická, bezemisní a v porovnání s alternativními pohony finančně daleko dostupnější. Proto vítám velkou modernizaci vozového parku, díky které přibyde od loňského do konce příštího roku nejméně 52 nových trolejbusů,“ uvedla brněnská primátorka Markéta Vaňková.
Zdroj a foto: DPMB
Buďte první kdo přidá komentář