Brno nakoupí trolejbusy jezdící i mimo troleje, dorazí příští rok

parciální trolejbus Škoda 32Tr

V Brně pokračuje masivní obnova vozového parku. Vedení zdejšího dopravního podniku podepsalo smlouvu na nákup deseti parciálních trolejbusů Škoda 32Tr s opcí na dalších třicet vozidel stejného typu. Právě po trolejbusech, které mohou jezdit mimo troleje, je velká poptávka.

Za první desítku vozů město zaplatí 118 miliónů korun, celková hodnota zakázky včetně opcí dosahuje téměř půl miliardy korun. Výrobce Škoda Electric nové vozy dodá v průběhu příštího roku.

Brno si s provozováním trolejbusové dopravy mezi ostatními městy v ČR stále drží prim. Také současné vedení města podporuje rozvoj této formy městské hromadné dopravy. Po čtyřiceti nových kloubových trolejbusech z loňského a letošního roku se brněnský vozový park rozroste v příštím roce o deset kusů krátkých parciálních trolejbusů, které nahradí starší vozy z konce 80. a 90. let.

Parciální vozy pomáhají při výlukách

Rámcová smlouva brněnskému dopravnímu podniku umožňuje nakoupit do roku 2025 až čtyřicet trolejbusů tohoto typu za stejnou cenu – 11,8 milionu korun za kus. Parciální trolejbusy Škoda 32Tr jsou nízkopodlažní a plně klimatizované, nabídnou prostorný interiér, moderní informační systém s LED obrazovkami. Součástí je kamerový systém monitorující interiér i nejbližší okolí vozu, což přispívá ke zvýšené bezpečnosti provozu. Celková kapacita jednoho vozu je 95 cestujících, 35 z nich se ve voze i posadí.

„Trolejbusy Škoda 32Tr jsou moderní nízkopodlažní a klimatizované vozy s vydařeným designem. Jejich hlavní předností je přídavný bateriový pohon, který umožní dojezd minimálně deset kilometrů bez trolejového vedení. Toho využíváme zejména při výlukách a dopravních omezeních, kdy trolejbusy nemusíme nahrazovat autobusy – vybraný úsek projedou na bateriový pohon,“ doplnil generální ředitel brněnského dopravního podniku Miloš Havránek.

Teď už jen nízkopodlažní trolejbusy

Nové trolejbusy zaujmou místo dosluhujících vozů 21Tr a vysokopodlažních 14Tr. Cestující po Brně vozí v případě „čtrnáctek“ od roku 1989, v případě „jednadvacítek“ od roku 1999 a na tachometrech mají více než milion kilometrů. „Nové parciální trolejbusy nasadíme na linky 30, 32, 34, 35, 36, 38 a 39,“ informoval dopravní ředitel brněnského dopravního podniku Jan Seitl.

Po dodávce nových trolejbusů a vyřazení zbývajících trolejbusů typu 14Tr už budou všechny trolejbusy v Brně nízkopodlažní. Poslední vysokopodlažní jsou totiž kromě „čtrnáctek“ už jen dva vozy typu 15Tr, které dopravní podnik z provozu stáhne do konce letošního roku.

Přečtěte si  Nové nádraží v Brně získává kontury, nizozemští architekti projektují napojení na MHD i novou čtvrť

Zdroj a foto: DPMB

Doporučujeme

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*