Brno zpřísní vjezd do centra, čelí náporu aut

Intenzivní dopravní provoz v pěší zóně uprostřed Brna.

Vedení Brna se rozhodlo rázně zasáhnout proti náporu aut v historickém centru města. Přes léto vyzkouší výrazně přísnější režim. Na náměstí Svobody se řidiči dostanou jen ráno, a to pouze vybrané skupiny.

Nový dopravní režim začne platit od 1. července a potrvá tři měsíce. Na náměstí Svobody budou moci auta výhradně od šesti hodin ráno do půl jedenácté dopoledne. Výjimka navíc platí jen pro abonenty, rezidenty, zásobování a poskytovatele služeb. Vedení města chce výrazně omezit průjezd aut centrem Brna a zajistit větší bezpečnost chodců.

“Kvůli rozlehlosti centrální podoblasti rezidenčního parkování mohli řidiči s oprávněním jezdit přes ulici Masarykovu a náměstí Svobody. Nově bude rozdělena na tři menší podoblasti – náměstí Svobody, Joštova a Masarykova–Kobližná,” uvedla brněnská primátorka Markéta Vaňková. Sníží se tak intenzita automobilové dopravy na místech, kde se zvláště během léta koná velké množství hojně navštěvovaných kulturních a společenských akcí.

Omezení vjezdu se nebude týkat složek integrovaného záchranného systému, vlastníků parkovacích stání, invalidů, poskytovatelů sociálních nebo zdravotních služeb, dlouhodobých vjezdových povolení pro činnost, jako jsou například ta, která magistrát vydává za účelem svozu odpadu. “Nadále bude také možnost požádat o vydání individuální krátkodobé výjimky, typicky třeba při stěhování. Carsharing a taxi služby budou mít vjezd zcela zakázaný,” upřesnila primátorka.

mapa nových podoblastí rezidenčního parkování v centru Brna

Po zkušebním režimu nastanou trvalé změny

Data získaná během tříměsíčního režimu město na konci září vyhodnotí. Na základě toho se rozhodne zavést trvalá opatření na náměstí Svobody, popřípadě v celém centru města. Vedení města zároveň připravuje další kroky na odrazení neukázněných řidičů.

„Jde například o zvýšení pokut za neoprávněný vjezd nebo zvýšení poplatku za instalaci a odstranění botičky. Plánujeme také nechat zpracovat posouzení, zda a za jakých podmínek je možné z pěší zóny odtahovat vozidla,” popsal radní pro dopravu Petr Kratochvíl. V plánu je i prověření možnosti instalace úsekového nebo okamžitého měření rychlosti v pěší zóně.

Náměstím Svobody nyní projede přibližně tisíc aut denně, z toho 200 tvoří taxi, 200 rezidenti, 150 abonenti a zbytek další skupiny. Oprávnění pro vjezd do historického centra má jedenáct tisíc vozidel a přímo na pěší zónu pět tisíc aut.

Přečtěte si  Miliardová dotace pro Jihomoravský kraj v ohrožení, Škoda nestíhá dodávat Moravie

Zdroj a foto: město Brno

Doporučujeme

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*