Červená nebo modrá? Vybírá se barva pro nové vlaky Moravia

Moravia vlaky
Barevné varianty nových vlaků Moravia

Jihomoravští krajští zastupitelé vybírají ze čtyř variant podobu nových vlaků s názvem Moravia, které pro kraj vyrobí firma Škoda Transporation. Informaci uvedl server Zdopravy.cz.

Nové vlaky připomenou první vlak v Brně i moravskou zemi

Název Moravia má propojit nové vlaky s lokomotivou Moravia, která 11. listopadu 1838 přivezla první vlak do Brna. Připomene také jméno země Moravy. Zastupitelé mají každý návrh ohodnotit známkou od jedničky do čtyřky, čtyřka znamená, že se jim líbí nejvíce.

Snahou je, aby jednotky Moravia byly jednoznačně identifikovatelné a odlišitelné od vozidel dopravců či jiných objednatelů dopravy, nebyly zaměnitelné se stávajícím vozovým parkem Českých drah nebo soukromých dopravců,“ vysvětlil v dopise zastupitelům hejtman Bohumil Šimek.

Grafické návrhy zpracovala společnost Aufeer Design.

Jaká barevná varianta nových vlaků Moravia se vám libí nejvíce?

Zobrazit výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...

“Vlastně mi všechny barevné varianty přijdou docela dobré. Za daleko podstatnější však považuji fakt, že v rámci Jihomoravského kraje začnou jezdit vlakové soupravy odpovídající 21 století, které budou konečně skutečnou konkurencí pro ostatní typy dopravy,” sdělil náměstek hejtmana pro oblast regionálního rozvoje Jan Vitula.

Kraj si buduje vlastní vlakový park

Jihomoravský kraj kupuje od Škody Transportation 25 kusů čtyřvozových jednotek RegioPanter (EMU310) s 333 sedačkami a 6 dvouvozových jednotek (EMU140) pro 146 sedících cestujících. Smlouva uvádí současně možnost navýšit do měsíce kontrakt o dalších šest delších jednotek, s čímž kraj zjevně počítá, protože v tiskové zprávě už rovnou uvedl objednávku celkem 37 souprav. Do jednoho roku může kraj objednat ještě pět dalších kratších jednotek.

Škoda má na dodávku všech jednotek tři roky, tedy do prosince 2022. V dubnu by mělo být i jasné, jak vlaky budou vypadat vevnitř. Podle smlouvy musí Škoda do čtyř měsíců předložit model zamýšleného řešení dvojsedadel, s uspořádáním za sebou a proti sobě v měřítku 1 : 1. Škoda musí k výběru představit nejméně čtyři typy sedaček. Do šesti měsíců má být jasno o kompletním řešení designu interiéru a exteriéru.

Podle smlouvy budou vlaky jezdit na linkách S2 Křenovice horní nádraží (nocování Vyškov na Moravě) – Brno hl. n. – Březová nad Svitavou (tratě 300 + 260) a S3 – Vlkov u Tišnova – Brno hl. n. – Břeclav (trať 250), případně i na dalších tratích.

Přečtěte si  Začíná rekonstrukce dálnice D46 u Vyškova. Část může fungovat jako runway pro stíhačky

Zdroj: Zdopravy, foto: Aufeer Design

Doporučujeme


7 Comments

  1. Nejvhodnější barevnou kombinací by v tomto případě bylo hrdé zlato-červené kárování a nebo ve třetí variantě nahradit bílou právě zlatou barvou.

  2. Červeno – zlatá kombinace by byla ideální ( včetně loga orlice ) , ale přiznejme si, že na Moravě je to pouze Jmk který je ochoten/schopen vlaky nazvat Morávia. Ostatní kraje na to kašlou nebo nemají odvahu k takovému kroku. Spíš očekávám ,že se do názvu vlaků začne systematicky rýpat a název tak nějak v tichosti zmizí.

  3. Při současné, už více jak století trvající, době nesvobody Moravy, bych za nejvodnější považoval návrat k barvě původní lokomotivy Moravia, tj. černou, a to hodně tmavočernou, možná nejlépe sametově černou.

    • S těmi barvami, co navrhuji zastupitelé Jihomoravského kraje, mohou jít tak mávat na fotbalovou Zbrojovku nebo hokejovou Kometu, ale s tradicí ani situací Moravy nemají společného zhola nic.

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*