České dráhy začaly ve spolupráci s rakouským dopravcem ÖBB nově nasazovat nejmodernější soupravy pro dálkovou dopravu ComfortJet na vlaky Vindobona na trati Praha – Brno – Vídeň – Graz. ComfortJety budou od 20. října jezdit každý den na vlacích rj 73 a rj 370. Od nového jízdního řádu v polovině prosince pak ComfortJety zajistí pohodlné a rychlé spojení z Prahy a Moravy až do korutanského Klagenfurtu a Villachu.
Prvním spojem do Rakouska, kde dráhy nasadily soupravu ComfortJet, byl pondělní spoj rj 73 Vindobona s odjezdem z Prahy v 6:42 resp. z Brna v 7:22. Zpět do jede ComfortJet na vlaku rj 370 Vindobona, který odjíždí z Grazu v 14:26, z Vídně v 17:10 a do Brna přijíždí v 18:36 resp. do Prahy ve 21:15.
„Dnes startujeme další etapu tohoto spojení. Nové vlaky ComfortJet nabízejí o více jak sto míst vyšší kapacitu a bezkonkurenční pohodlí a služby na palubě pro všechny cestující,“ uvádí Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

První rychlovlaky Českých drah a průjezd čtvrtým nejdelším železničním v Evropě
Od 14. prosince 2025 začnou ComfortJety jezdit nově třikrát denně na trase Praha – Brno – Vídeň – Graz – Klagenfurt – Villach a zpět. Spoje Vindobona do Villachu budou patřit k nejrychlejším vlakům Českých drah a půjde o první skutečné české rychlovlaky. Na nové vysokorychlostní trati Koralmbahn budou naše ComfortJety jezdit rychlostí 230 km/h a projíždět také 33 kilometrů dlouhým Koralmským tunelem (Koralmtunnel), čtvrtým nejdelším železničním tunelem v Evropě.
Nejmodernější soupravy Českých drah ComfortJet pro dálkové spoje
České dráhy počítají s ComfortJety jako s hlavními vlaky pro dálkovou mezistátní dopravu v následujících letech. U konsorcia Siemens – Škoda mají aktuálně objednáno dodání celkem dvaceti netrakčních jednotek označených obchodním názvem ComfortJet. Do konce roku bude ve flotile národního dopravce celkem 15 devítivozových souprav, zbylých 5 by mělo být dodáno v průběhu jara roku 2026. Finální souprava ComfortJet má devět vozů a nabízí 555 míst k sezení, z toho 99 je v 1. třídě. Dalších 18 míst se nachází v restauračním voze. Vlak je dlouhý zhruba 237 metrů a je určen pro maximální rychlost 230 km/h.

Cestující najdou na palubě nejmodernějšího českého vlaku všechny služby 21. století spojené s cestováním na železnici, jako jsou např. klimatizované interiéry, restaurační vůz, místa pro cestující na vozíku a rodiny s dětmi, místa pro kočárky, jízdní kola a velká zavazadla, palubní Wi-Fi síť, speciální okna umožňující snadný průchod signálu mobilních telefonů, elektrické zásuvky 230 V 50 Hz, USB porty pro dobíjení cestovní elektroniky a mnoho dalších výhod a služeb.
Autor: red Zdroj a foto: České dráhy





Buďte první kdo přidá komentář