
Za Husovickým tunelem už nesjet dolů na Tomkovo náměstí a nenarazit na ucpanou křižovatku, ale překonat ho pohodlně po mostě a pak pokračovat v bezmála dvacetimetrové výšce po estakádě, ústící až na Rokytově. Jedna z největších dopravních staveb v Brně za poslední desetiletí spěje do své druhé půle. Zatímco řidičům se otevře až příští rok, chodci si tuto čistě automobilovou trasu budou moci projít již 9. září, na kdy se plánuje Den otevřené estakády.
Přerušená tramvajová doprava, ztížený pohyb pro chodce, omezení provozu pro motoristy – výstavba dvou úseků velkého městského okruhu Tomkovo náměstí – Rokytova se dotýká všech. Zhruba za rok se ale její podstatná část zprovozní a díky tomu se všem, kdo tudy projíždějí, i lidem, kteří v Husovicích a Židenicích bydlí, uleví. Po estakádě do tunelu by se auta měla dostat do konce roku 2024. Výstavba vyjde město a Ředitelství silnic a dálnic coby investory na 2,4 miliardy korun.

Aktuálně stavbaři pracují na tramvajových kolejích na Tomkově náměstí, následovat bude mostní konstrukce nad vozovkou nad nimi. Zároveň se na druhé straně rýsuje napojení estakády na Rokytovu. Jedna z větví nicméně zůstane zaslepená – až v budoucnu na ni naváže tunel na Vinohrady.
„Po Novém roce by měla začít ražba průzkumné štoly, kterou bude zajišťovat Ředitelství silnic a dálnic a díky které zjistíme, jaké je podloží,“ uvedla projektová manažerka Radka Matuszková. Štola povede od domu pro seniory na ulici Věstonická směrem k Akátkám a její ražba bude trvat zhruba dva roky.
Půlkilometrová estakáda se na den otevře návštěvníkům
Úsek VMO Rokytova má celkem 569 metrů, přičemž pouze prvních 54 metrů se nachází na terénu – zbývajících 515 metrů absolvují řidiči po estakádě (neboli po mostu neseném pilíři). Na most, který se nad terénem klene ve výšce přes 18 metrů a jehož piloty jsou naopak ukotveny až ve 30metrové hloubce, se mohou Brňané a Brňanky vydat druhou zářijovou sobotu na prohlídku. Estakáda s nevšedním výhledem na Brno bude přístupná od 10 do 18 hodin.
Autor: red Zdroj a foto: Město Brno
Buďte první kdo přidá komentář