Královopolské tunely zůstávají kvůli hluku bez kolaudace. Snížíme rychlost, plánuje ŘSD

Královopolský tunel – jižní portál

Královopolské tunely jsou klíčovou součástí brněnského Velkého městského okruhu, denně jimi projede na 35 tisíc aut. Už deset let přitom fungují jen v provizoriu. Důvodem je překročený limit hluku, který nepomohl zkrotit tichý asfalt. Podle silničářů je poslední možností snížení rychlosti.

Psal se rok 2012, když Královopolskými tunely v Brně projela první auta. Po roce měla přijít kolaudace, čeká se ale na ni už dekádu. Doprava v jejich okolí nesplňuje hlukové limity.

“K převyšování limitů řádově o jednotky decibelů zde dochází ve dne i v noci,“ uvedl podle veřejnoprávní České televize Miroslav Staněk, ředitel odboru komunální hygieny brněnské hygienické stanice.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se snaží snížit hluk z dopravy v okolí tubusů po celou dobu provozu. Zatím se jim to ale nepodařilo. „Instalovali jsme dodatečná protihluková opatření, stálo to čtyřicet milionů korun. Loni jsme pokládali tichý asfalt. Měnili jsme i okna v bytech. V tuto chvíli jsme na limitech technických možností,“ citovala Česká televize ředitele ŘSD Brno David Fiala.

Poslední možnost: snížení rychlosti

Problém s hlukem pociťují obyvatelé z okolí hlavně v létě, kdy mývají otevřená okna. Jinak si řada místních na hluk už zvykla. Bez kolaudace ale tunely nemohou zůstav v provozu. Silničáři proto plánují další opatření, které má být poslední.

Brněnské ředitelství ŘSD požádalo úřady o snížení rychlosti v ulicích Žabovřeská a Hradecká z 80 na 60 kilometrů za hodinu. Dopravní značení s nižší povolenou rychlostí začnou podle ředitele Fialy silničáři osazovat už v březnu. Následovat bude kontrolní měření rychlosti. Zvažuje se také úsekový radar.

Autor: pjk, zdroj: ŘSD Brno, foto: Encyklopedie Brna

Doporučujeme


3 Comments

  1. Takže stavba je provedena stylem “tunel Blanka”. “Šetřili”, na čem mohli. ŘSD by mělo sáhnout do svých úspor a celou trasu přes Žabiny zakrytovat i shora. Nebo budeme po VMO Brno jezdit jako hlemýždi? V civilizovaném světě se na nově postaveném čtyřpruhu jezdí i 100 km/h. a tady chtějí přísnou šedesátku, děs 🙁

      • Šedesátka tam pravda už deset roků je, ale až by konečně byl vydán kolaudační souhlas, tak jsme doufali, že ji konečně zvednou aspoň na osmdesát, jako se jezdí v mnoha tunelech po Evropě a mj. i v daleké Praze.

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*