Mezi Olomoucí a Ostravou ubydou vlakové spoje. Linka platí za liberalizaci trati z Prahy

Končí rychlík Hukvaldy, který zajišťoval spoje mimo špičku mezi Olomoucí a Bohumínem.

Změna jízdního řádu od 11. prosince přinese zhoršení železničního spojení na trase mezi Olomoucí a Ostravou. České dráhy ruší rychlík Hukvaldy, který brzy ráno a pozdě večer spojoval středomoravskou metropoli s Bohumínem.

První přímý vlak na Ostravu pojede z Olomouce až v osm hodin ráno, v opačném směru už ve 21:10. Změna vyplývá z finální verze jízdního řádu, který začne platit v neděli.

Linka Ex 1 je v úseku Praha – Ostrava provozovaná na obchodní riziko ČD a rozsah dopravy přizpůsobujeme vývoji poptávky a souvisejícím dopadům do ekonomiky této linky, stejně jako ostatní dopravci,“ uvedl pro server ZDopravy.cz mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Podle státního dopravce byly tyto okrajové spoje nedostatečně využívané, a to i přes nasazení malé soupravy v podobě lokomotivy a dvou vozů.

Redukce se nedotkne spojů Ostrava – Praha, kterou zajišťuje RegioJet. Po vstupu soukromé firmy na tuto trasu před deseti lety došlo ke zrušení závazku veřejné služby. Dopravce tu proto už delší dobu nasazuje vlaky, jak se mu to vyplatí.

Definitivní konec okrajových spojů?

V minulosti došlo ke zrušení rychlíku Beskyd, který vyjížděl z Prahy před pátou hodinou ranní. Aktuálně tedy nebude možné dostat se vlakem z Prahy do Ostravy do devíti hodin ráno.

Co se týče spojení Ostrava – Olomouc, poslední vlak dosud odjížděl ve 22:53 (Leo Express), ale i ten posune svůj odjezd na 21:10. Z Olomouce bude první vlak jezdit v osm hodin (RegioJet). Dřívější spoj do Ostravy je možný jedině s přestupem v Přerově.

Pokračuje tak trend rušení přímých dálkových vlakových spojů mimo špičku. Ministerstvo dopravy přitom dříve hovořilo o posílení těchto okrajových spojů. Nový jízdní řád tomu ale neodpovídá.

Autor: pjk, zdroj a foto: ČD

Doporučujeme

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*