Nebezpečný úsek cyklotrasy podél Svitavy vyřeší podjezd, plánuje vedení Brna

V místě přejezdu přes Hladíkovu sice svého času někdo nakreslil dopravní značení, řešení problému ale vyřeší až podjezd.

Křížení evropsky významné cyklistické trasy podél řeky Svitavy s frekventovanou čtyřproudovou komunikací na ulici Hladíkova představuje nebezpečný úsek s vysokým rizikem nehody. Vedení Brna chce problém vyřešit pomocí podjezdu.

Vzdálený přechod nutí k riskantním přejezdům

Cyklistická trasa vedoucí podél řeky Svitavy tvoří součást mezinárodního koridoru EuroVelo 9, která připomíná historickou jantarovou cestu z Baltského moře přes Moravu do Jadranu. Za normálních okolností projíždí denně úsekem na území města Brna velké množství cyklistů. Každý přejezd či přechod přes Hladíkovu přitom představuje velké riziko.

„V oblasti křížení s dopravně velmi vytíženou silnicí I. třídy na ulici Hladíkova v současné době neexistuje přímé a bezpečné překonání této komunikace. Přitom tímto kritickým místem projede více než patnáct tisíc automobilů denně,“ upozornila brněnská primátorka Markéta Vaňková.

Nejbližší legální variantou je přesun po chodníku na zhruba 180 m vzdálenou světelnou křižovatku. Většina chodců i cyklistů proto volí neorganizovaný a nebezpečný přejezd či přechod přes silnici.

Vysoké frekvence v místě křížení dosahují oba druhy dopravy

Řešení? Podjezd

Problém má podle vedení města definitivně vyřešit vybudování nového podjezdu pod čtyřproudou komunikací. Návrh spočívá v přímém propojení dvou stávajících stezek, ze severu vedené od ulice Křenová a jižním směrem k ulici Černovická, pomocí nově vybudovaného úseku v podjezdu pod silničním mostem.

Jak informoval radní pro oblast investic David Grund, podjezd by měl být hotový do konce letošního roku. Předpokládané celkové výdaje dosahují 20 milionů korun. Většinu investice by měla pokrýt dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury. “O dotaci požádá město do konce tohoto měsíce,” doplnila primátorka Vaňková.

Zdroj: město Brno, foto: Kristýna Březovská, Brno na kole

Doporučujeme


Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*