Nová křižovatka i parkovací místa, stavba trati na olomoucké Nové Sady pokračuje

Nová křižovatka při ulici Rooseveltově

Stavba tramvajové trati na Nové Sady v Olomouci dělá viditelné pokroky. V Rooseveltově ulici, kde stavba navazuje na dočasnou konečnou tramvajové trati, jsou už položené koleje, nová křižovatka a sloupy trolejového vedení. Mění se i okolí stavby.

O stavbě tramvajové trati na Nové Sady jsme naposledy psali v tomto článku.

Koleje už byly položeny v úseku mezi dočasnou konečnou zastávkou Trnkova a křižovatkou se Zikovou ulicí. Okolo kolejí i na dalších místech budoucí trati už stojí sloupy pro trolejové vedení. Na místě zbouraného domu v Rooseveltově ulici vyrostla nová křižovatka se světelnou signalizací. Hned za ní už jsou položeny nové koleje. K propojení nových kolejí s původní tratí dojde až na samém konci stavby v srpnu příštího roku, protože takový postup vyžadují přísné předpisy drážního úřadu. 

„Z pohledu obyvatel této části Olomouce je určitě výbornou zprávou nejen otevření nové křižovatky, která usnadní napojení ze sídliště na Rooseveltovu ulici, ale hlavně vybudování dvou nových parkovišť se šestadvaceti místy,“ doplnil investiční náměstek olomouckého primátora Martin Major. Okolo dokončované trati v Rooseveltově ulici se už současně budují i nové chodníky.

Dokončují se technické sítě i archeologický průzkum

Celého přes 1200 metrů dlouhého staveniště se týká budování kabelovodu. Jeho část od Trnkovy ulice po prodejnu Albert v Zikově ulici je dokončená, nyní se pracuje na dalším úseku směrem k Schweitzerově ulici. Pokračují i další stavební práce v ulici Schweitzerova, zde se budují mimo jiné patky trakčního vedení. V Zikově ulici probíhají práce na kanalizačním sběrači. V Rooseveltově ulici dál pokračuje pokládka kolejí.

Souběžně se stavbou probíhá v Zikově ulici i archeologický průzkum. Archeologové z Národního památkového ústavu Olomouc odkrývají další části významného hradiště z 8. a 9. století. Na průběh a rychlost stavby to nemá vliv.

“Zatím všechno běží podle harmonogramu, menší problémy způsobují je opožděné dodávky stavebního materiálu. Jde o momentální obecný trend ve stavebnictví, přesto se stavební firma domnívá, že by tyto výpadky neměly mít žádný vliv na dodržení harmonogramu,” informoval tiskový mluvčí olomouckého magistrátu Michal Folta.

Stavba 1200 metrů dlouhé tramvajové trati má být hotova na podzim 2022, budou na ní tři zastávky a kromě trati vzniknou i nové chodníky, přechody pro chodce, cyklostezky, semafory a veřejné osvětlení a uskuteční se také nová výsadba zeleně. Celá stavba vyjde na přibližně 470 milionů korun.

Zdroj a foto: město Olomouc

Doporučujeme


Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*