Dopravní kapacitu mezinárodního železničního koridoru mezi Brnem a Břeclaví zlepší už v příštím roce nová odbočka Rajhrad. Úprava pomůže řešení kolizních situací mezi dálkovou a regionální dopravou. Správa železnic vyhlásila veřejnou zakázku na jejího zhotovitele.
Odbočka umožní předjíždění před Brnem
Vložení čtyř nových výhybek ve stejnojmenné železniční zastávce umožní předjíždění vlaků v traťovém úseku Modřice – Hrušovany u Brna, což podle železničářů napomůže zejména řešení kolizních situací mezi dálkovou a regionální dopravou. Předpokládané celkové náklady stavby dosahují 319 milionů korun.
Dotčený traťový úsek je součástí prvního tranzitního železničního koridoru, využívá ho dálková doprava do Bratislavy a Vídně i vnitrostátní rychlíková linka R13 z Brna do Olomouce přes Břeclav. Velmi silná je regionální doprava tvořená spěšnými a osobními vlaky.
Realizace prací se předpokládá prakticky během celého příštího roku. Obsahem stavby je rekonstrukce železničního svršku a spodku v délce 870 metrů. Současně dojde k náhradě silničního nadjezdu v Holasicích a opravě nedalekého železničního mostu.
Zřizovaná odbočka se vybaví novým traťovým zabezpečovacím zařízením s technologií uloženou do stávající budovy v zastávce Rajhrad. Tu doplní nově vybudovaný objekt trafostanice. Trakční vedení se zrekonstruuje podle změněné polohy traťových kolejí. Zastávka Rajhrad získá v rámci stavby také nové informační zařízení s odjezdy vlaků, umístěné u výpravní budovy.
Zdroj: Správa železnic, foto: Wikimedia Commons
Buďte první kdo přidá komentář