Novoroční výprodeje budou pokračovat až do konce února. Zájem je o svetry nebo energeticky úsporné chladničky a pračky

Ilustrační foto

Po Vánocích obchodní centra každoročně vstupují do období výprodejů. Ty odstartovaly začátkem roku a pokračovat budou v řadě prodejen až do konce února. Velký zájem je jako již tradičně o módní produkty či elektroniku. Platná jsou rovněž nová legislativní pravidla, která upravují způsob počítání slev a poskytují tak spotřebitelům větší ochranu.

Start nového roku charakterizují z pohledu nákupů výprodeje, kdy se značky zbavují přebytečných produktů z loňské sezóny, aby mohly sklady zaplnit novým zbožím. V těchto časech je tak tradičně možné nakoupit zboží z řady segmentů, jako je móda, elektronika, kosmetika, nábytek či hračky, výrazně levněji. „Mnoho prodejců spouští výprodeje ihned po Štědrém dnu, jiní až na přelomu roku. Rozdílná bývá i délka jejich trvání. Některé obchody končí s výprodeji v průběhu ledna, řada našich nájemců však se slevovými akcemi pokračuje i v únoru,“ popisuje Tomáš Knop, ředitel Galerie Vaňkovka.

Jeho slova potvrzuje Hana Mayerová z tiskového oddělení módního řetězce C&A. „Aktuální výprodej neoznačujeme jako lednový, ale jako sezónní a trvá až do 28. února,“ popisuje. Zájem zákazníků o konkrétní druhy oblečení se pak z její zkušenosti často odvíjí od počasí. „Pokud je opravdu silný mráz, mizí během výprodeje zejména bundy a zimní doplňky. Když je naopak zima mírná, jako je tomu i letos, lidé nakupují spíše kalhoty a svetry,“ nastiňuje Hana Mayerová.

U elektroniky vedou energeticky úsporné chladničky, pračky a myčky

Každoročně obrovský bývá zájem o výprodeje rovněž v kategorii elektroniky. Největší poptávka je i letos po segmentu označovaném jako „velká bílá“. „Jmenovitě jde o lednice, pračky a myčky. Zákazníci přitom preferují energeticky úsporné spotřebiče a oceňují odborné poradenství elektrospecialistů,“ popisuje Olga Dolínková, tisková mluvčí společnosti Datart. Na odbyt však jdou také televize, mobilní telefony, IT technika či kuchyňské roboty. Aktuální slevy se v těchto segmentech pohybují mezi 5–15 procenty. Největší zlevnění však lze registrovat v kategorii Smart home, kde u některých produktů dosahuje výše až 60 procent. „S chystanými novými ceníky je očekáváno zdražování spotřební elektroniky, lednové prodejní akce jsou tak dobrou příležitostí nakoupit zboží za výhodné ceny,“ doplňuje Olga Dolínková.

Přečtěte si  Miroslav Zikmund by dnes oslavil 105. narozeniny. Zikmundova vila nabízí nově i virtuální prohlídku

Slevové akce, které první měsíce nového roku přinášejí, bývají rovněž oblíbenou příležitostí pro uplatnění obdržených dárkových poukazů. Ty se podle statistik stávají stále častějším typem vánočního dárku. „Počet prodaných dárkových poukazů se v Galerii Vaňkovka neustále rovnoměrně navyšuje,“ potvrzuje Tomáš Knop.

Nová pravidla u počítání slev

Šestého ledna letošního roku vešla v platnost novela přinášející změny zákona o ochraně spotřebitele a občanského zákoníku. Ta se dotýká mimo jiné i počítání slev, a to jako procenta z původní ceny. Nově je obchodník povinen zákazníkům uvést nejnižší cenu, za kterou daný výrobek prodával v posledních alespoň 30 dnech před zlevněním, případně musí uvést nejnižší cenu od začátku prodeje, pokud má výrobek ve své nabídce méně než 30 dnů. „Příslušné legislativní změny přispívají k ochraně zákazníků a jejich práv, což jsou pro nás v tomto smyslu zásadní hodnoty, na které je třeba dbát,“ uzavírá Tomáš Knop.

Autor: red Zdroj a foto: archiv redakce

Doporučujeme


Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*