Ještě nedávno to bylo jedno z nejohyzdnějších míst v Brně. Rozlehlé autobusové nádraží Zvonařka připomínalo betonového netvora. Radikální změnu přinesla velká rekonstrukce, která celý prostor oděla do nového hávu. Do plného provozu se Zvonařka dostane po odeznění koronavirové nákazy.
O rekonstrukci Zvonařky jsme psali už dříve v tomto článku.
Zvonařka se proměnila k nepoznání
Ústřední autobusové nádraží Zvonařka v Brně vzniklo na přelomu 70. a 80. let, čemuž odpovídal i vzhled celého prostoru. Potemnělý prostor zakrytý masou omšelého betonu či nevzhledné prodejní stánku jsou už minulostí.
Místo se proměnilo v dobře prosvětlené, čisté a prostorné nástupiště s novou výpravní halou. Přibyl zde centrální bezbariérový přechod, kvůli nové odbavovací halu došlo k přečíslování nástupišť.
Za návrhem rekonstrukce stojí architekti ze studia Chybík+Krištof. Velká rekonstrukce Zvonařky začala v roce 2019 a přišla na sto milionů korun.
Rozdíl nejlépe vysvětlují fotografie. Porovnejte nástupiště po rekonstrukci s původním stavem.
Foto: IDS JMK, Manny Garcia, Wikimedia Commons
Buďte první kdo přidá komentář