
Vedení Olomouce není spokojeno s úrovní reklamy v historickém centru. Vznikl koncepční materiál, podle kterého by se mělo řídit označování provozoven. Radní zároveň schválili motivační dotační program. Majitelé a provozovatelé prodejen v centru, kteří se rozhodnou upravit své poutače a reklamy, mají šanci získat peníze od města.
„Rada města Olomouce schválila už v únoru metodiku, podle které mají majitelé provozoven postupovat při pořizování kvalitních poutačů a reklamy. Abychom jim to usnadnili, našli jsme motivační nástroj v podobě dotace,” uvedl primátor Mirek Žbánek s tím, že obdobně postupují i některá další města a osvědčilo se jim to. Tato snaha vedení města je podle primátora navíc součástí širšího trendu odstraňování vizuálního smogu ve městě.

Vlastníci nemovitostí nebo provozovatelé se souhlasem vlastníka budou moci od příštího roku žádat městskou pokladnici o dotaci. Podle návrhu může dotace dosáhnout výše až 15 tisíc korun a maximálně 50 procent uznatelných nákladů. K těm se počítá jak pořízení grafického návrhu, tak i samotné provedení úprav označení provozovny. Celkově městský rozpočet počítá s částkou 200 tisíc korun.
Zdroj: město Olomouc, foto: Veronika Rút Fullerová, město Olomouc
Buďte první kdo přidá komentář