
Cestující musejí počítat se zpožděním vlaků na železničním koridoru u Otrokovic až do konce srpna. Správa železnic informovala, že obnova zdejšího zabezpečovacího zařízení potrvá déle, než se čekalo. Poškození způsobil nákladní dopravce, který v úterý poškodil trakční vedení na trati mezi Otrokovicemi a Tlumačovem.
Vlaky už sice úsekem mezi Napajedly a Hulínem jezdí po obou kolejích, nabírají ale stále zpoždění v řádu desítek minut. Mohou za to práce na obnově poškozeného zabezpečovacího zařízení.
„Škoda na trakčním vedení a dalších částech infrastruktury v místě mimořádné události byla vyčíslena na 300 tisíc korun. Aktuální výše předpokládaných nákladů na opravy zabezpečovacího zařízení v úseku mezi Napajedly a Tlumačovem dosahuje 59 milionů korun. Správa železnic nyní pracuje na obnovení jeho činnosti,“ informoval podle veřejnoprávní České televize mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Opravy potrvají déle a prodraží se
Oprava zabezpečovacího zařízení ve stanici Tlumačov včetně přilehlého přejezdu má být hotová do 21. června. Omezení ale potrvá déle v Otrokovicích. „Déle potrvá omezení v Otrokovicích. Náročnější a nákladnější obnova zabezpečovacího zařízení ve stanici má být podle stávajících předpokladů hotová do konce srpna. V této části trati tak bude potřeba ještě i během léta počítat se zpožďováním vlaků,“ citovala ČT mluvčího železničářů.
Správa železnic ve čtvrtek uvedla, že závadu způsobilo nedodržení návěstidla pro elektrický provoz nákladním dopravcem. Výsledkem byl zkrat, stržení trakčního vedení a poškození zabezpečovacího zařízení. Okolnosti a důsledky mimořádné události stále vyšetřuje drážní inspekce.
Dvoukolejná elektrizovaná celostátní trať číslo 330 spojuje Přerov a Břeclaví. Tvoří součást druhého železničního koridoru, po kterém jezdí vnitrostátní i mezistátní spoje. Z Přerova vede přes Hulín, Otrokovice, Staré Město, Moravský Písek a Hodonín do Břeclavi.
Zdroj a foto: Správa železnic
Buďte první kdo přidá komentář