Ostrava jako první město v ČR končí s papírovými jízdenkami. Poslední koupíte na Silvestra

Přesně tři a půl roku po zavedení bezhotovostních plateb bankovními kartami ruší Dopravní podnik Ostrava (DPO) papírové jízdenky. Jejich prodej poklesl na třetinu celkového objemu. Přechodem na elektronické jízdné ušetří DPO ročně 10 milionů korun a zároveň nebude muset investovat do obnovy označovačů papírových jízdenek.

Ostrava jako první v ČR končí s papírovými jízdenkami. V říjnu proběhl poslední tisk, k 31. 12. 2019 definitivně skončí jejich prodej a k 31. 3. 2020 i jejich platnost.

Je to zásadní a evoluční krok, o který si naši cestující svým chováním řekli vlastně sami. První měsíc (v červenci 2016) po zavedení bezhotovostních plateb bankovními kartami ve vozidlech DPO využilo tuto novou formu odbavení jen 5 procent cestujících. A dnes (v listopadu 2019) ji využívá více než polovina. Navíc dalších více než 15% cestujících volí jiný druh elektronické platby SMSkou, ODISkou nebo apkou MojeDPO,“ vysvětluje jeden z důvodů tohoto rozhodnutí předseda představenstva a generální ředitel DPO Daniel Morys.

Další důvody jsou hlavně ekonomické. Kromě každoroční úspory ve výši zhruba 10 milionů korun nemusí DPO investovat do obnovy odbavovacího systému na papírové jízdenky, která by byla po 25 letech fungování jinak nezbytná.

Platební karta nebo dobíjecí kreditní jízdenka

DPO vychází od příštího roku vstříc i těm, kteří na odbavení pomocí bankovní karty z nějakého důvodu nemohou nebo nechtějí přejít, a to zavedením tzv. Kreditních jízdenek. Ty budou k dostání v 18 zcela nových automatech, ve všech prodejnách DPO, ve všech pobočkách Ostravského informačního servisu a u externích prodejců.

Kreditní jízdenky lze opakovaně dobíjet. „Kreditní jízdenkou se cestující odbaví stejně jako platební kartou, budeme tak mít pouze jeden odbavovací systém namísto současných dvou. Tím, že si je mohou lidé dobíjet, má celý systém i určitý ekologický aspekt. A když už jsme u ekologie, to nejzásadnější v této oblasti čeká na cestující v Ostravě už za rok, kdy definitivně skončíme s dieselem v rámci celého vozového parku DPO a přejdeme pouze na CNG a elektrobusy,“ dodává Daniel Morys.

Autor: red Zdroj a foto: Dopravní podnik Ostrava

Související články

Přečtěte si  Přípravy Baťova kanálu na hlavní plavební sezónu finišují. Plavby začnou 1. května

Doporučujeme


1 Comment

  1. Až nebude v MHD žádný odbavovač jízdného, pak bude pravdou, že dochází k nějaké úspoře! Zatím se zde nestydatě pouze lže jako když tiskne! Před zavedením tohoto šíleného kroku byl běžný prodej papírových jízdenek 49%! Někdy se dokonce uvádí až 55%. Jinak řečeno každý DRUHÝ cestující byl na papírový doklad. Další komentář na tuto nebetyčnou lumpárnu je zbytečný.

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*