
Rekonstrukce železničního svršku i výrazná přestavba adamovské zastávky jsou hlavní cíle plánované modernizace infrastruktury mezi Adamovem a Blanskem. Stavební práce začnou letos na podzim a skončí v roce 2023. Správa železnic už vybrala dodavatele stavebních prací.
Rozsáhlé rekonstrukční práce bude mít na starost Společnost AdaBla (OHL ŽS + Firesta-Fišer, rekonstrukce, stavby + TRAMO RAIL). Vysoutěžená cena dva a půl miliardy korun. Projekt bude spolufinancován z nástroje CEF Blending, který kombinuje unijní zdroje.
“Největší význam pro cestující bude mít výrazná přestavba zastávky v Adamově. Stávající dvě vnější nástupiště, jež jsou situována nevstřícně, budou nahrazena novým oboustranným ostrovním nástupištěm, které bude umístěno v poloze současného nástupiště ve směru na Brno,” uvedl tiskový mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Podle něj se tak zkrátí docházková vzdálenost cestujícím od Brna a současně to přispěje ke snadné organizaci případných výlukových opatření. Hrany nástupiště budou ve výšce 550 mm nad kolejí, délka bude 170 metrů. Bezbariérový přístup zajistí šikmý přístupový chodník.

Opravou prochází celý úsek z Brna do Blanska
U celkem pěti tunelů bude provedena sanace ostění pro zamezení průsaků vody. Práce budou zahrnovat také rekonstrukci devíti mostů a devíti propustků. V návaznosti na úpravy železničního svršku a spodku, stejně jako mostů a tunelů, se provede rekonstrukce trakčního vedení.
Rekonstrukce navazuje na úsek z Brna do Adamova. S pracemi na celém úseku Brno–Blansko souvisí významná dopravní výluka na prvním železničním koridoru, který spojuje Brno s Prahou.
Zdroj a foto: Správa železnic
Buďte první kdo přidá komentář