ŘSD chce zlepšit zoufalou dopravu kolem Brna, instaluje systém mobilního liniového řízení

Jeden z nejvíce zatížených úseků české dopravní sítě, dálnice D1 a D2 kolem Brna, by si mohl brzy oddechnout. Ředitelství silnic a dálnic totiž nasadilo do akce systém mobilního liniového řízení. Tento moderní systém by měl napomoci k zlepšení dopravní situace kolem Brna, kde je v současnosti prováděna výstavba nových jízdních pruhů na dálnici D1. Rozšiřování stávající dálnice do šestipruhového uspořádání přináší nejen výhled na lepší plynulost dopravy, ale zároveň i dočasné komplikace pro řidiče.

Mobilní liniové řízení dopravy bude po celou dobu trvání akce fungovat na dálnici D1 v km 179 – 184, v km 214 – 208 na dálnici D2 v km 11 – 4. Ve všech případech půjde o směr do Brna, tedy směrem k probíhající uzavírce. Systémy mobilního liniového řízení dopravy jsou sestaveny z přenosných proměnných LED dopravních značek, z detektorů dopravy a detektorů cestovních časů. Řízení provozu bude realizováno na základě dopravních dat z instalovaných detektorů.

Dalším opatřením bude instalace dopravního značení zakazujícího předjíždění kamionů. Dopravní značení se bude instalovat na D1 mezi 168. a 178. kilometrem a 216. a 210. kilometrem, a to vždy ve směru do Brna. V km 178 až 210 dálnice D1 je již zákaz obousměrně v platnosti. Na dálnici D2 bude zákaz doplněn v km 17 až 0 opět směrem k dopravnímu omezení u Brna.

K přechodné úpravě provozu dojde i na dálnici D2 v prostoru MÚK Avion, kdy bude před stavbou vyhrazen 1 pruh pro směr na Ostravu a 1 pruh pro smě na Prahu.

Frekventované úseky zůstávají i nadále pod zvýšeným dohledem Policie ČR

I nadále platí, že po celou dobu trvání akce budou řidičům k dispozici 2 jízdní pruhy v obou směrech, oproti modernizaci D1 jsou také řidičům k dispozici širší provizorní jízdní pruhy (2,75 m levý a 3,25 m pravý). Krátkodobé přestavby dopravního opatření probíhají vždy v době mimo dopravní špičky, zejména během nočních hodin. Místo bude i nadále pod zvýšeným dohledem Policie ČR, instalovány budou další kamery a dojde rozšíření dispečinku.

Realizace rozšiřování D1 v km 194 až 196 běží v režimu 24/7, a to i o víkendech. V nočních hodinách probíhá především návoz zeminy pro rozšíření zemního tělesa a aktuálně budou v nočních hodinách probíhat také demontáže portálů dopravního značení.

Dálnice D1 v okolí Brna již dlouhodobě kapacitně nedostačuje. Každý den zde projede až 80 tisíc vozidel, což způsobuje pravidelné dopravní problémy i v situaci, kdy je dálnice zcela bez omezení. Právě z tohoto důvodu se přistoupilo ke zkapacitnění dálnice, které sice řidičům přinese dočasné snížení komfortu, po dokončení prací však naopak dojde k výraznému zvýšení plynulosti, a tedy i bezpečnosti dopravy na dálnici D1.

Autor: red Zdroj: Ředitelství silnic a dálnic ČR Foto: Wikimedia Commons

Doporučujeme


Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*