Silniční most mezi Lanžhotem a Brodským byl uzavřen. Spojnice Moravy a Slovenska je v havarijním stavu

Na základě mimořádného popovodňového posudku byl dnes 27. ledna uzavřen most na silnici II/425 Lanžhot – Brodské. Důvodem uzavření mostu je výskyt statických smykových trhlin v oblasti poblíž kloubů vkládaného pole směrem k pilířům, tedy oblastem s velkými smykovými silami a panuje silná obava z možnosti nenadálého kolapsu celé mostní konstrukce. Most je uzavřen jak pro dopravu, tak i pro cyklisty a chodce.

Vzhledem k loňským povodním a výraznému zatížení mostu (ev. č.: 425-031) na silnici II/425 Lanžhot – Brodské se Správa a údržba silnic (SÚS JMK) rozhodla pro mimořádnou technickou prohlídku této stavby a stejný postup doporučila i majiteli druhé části mostu, kterou provedli odborníci ze Slovenska.

Závěr posudku obou stran zněl shodně – most se musí co nejrychleji uzavřít pro veškerou dopravu, včetně cyklistů a chodců, plný zákaz z obou stran tak vejde v platnost dnes 27.1.2025 ve 14:00 hodin.

„Důvodem uzavření mostu je výskyt statických smykových trhlin v oblasti poblíž kloubů vkládaného pole směrem k pilířům, tedy oblastem s velkými smykovými silami a panuje silná obava z možnosti nenadálého kolapsu celé mostní konstrukce,“ uvedl ředitel Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Roman Hanák.

Dále je v havarijním stavu samotný kloub vkládaného pole, kde se také nachází trhliny v betonu. Výztuž je v této oblasti obnažená (silně opadaná krycí vrstva betonu) a koroduje.

Obě strany, tedy jak správci za ČR, tak SR se na dnešním jednání dohodly na vedení objízdné trasy ve směru Holíč – Hodonín. „Předpokládáme uzavírku v délce několika měsíců, a to až do doby, kdy budeme jak my, tak slovenská strana schopni přistoupit k úplné rekonstrukci mostu,“ doplnil ředitel Hanák.

K přípravě rekonstrukce samotné: Z obou stran se intenzivně pracuje na projektové dokumentaci. SÚS JMK již zajišťuje majetkoprávní přípravu, a o to stejné požádala i slovenskou stranu. „Přípravy rekonstrukce vnímám jako velmi intenzivní a na základě již platné mezistátní dohody pevně doufám, že k realizaci přistoupíme ke konci roku 2026,“ uzavřel Hanák.

Autor: red Zdroj a foto: Správa a údržba silnic Jihomoravského kraje

Související články

Přečtěte si  Jihomoravský a Trnavský kraj připravují plán pro opravu mostu u Lanžhota. Ve hře je i bezplatné využití D2

Doporučujeme


1 Comment

  1. Politické vztahy nejvyšších míst Praha – Bratislava jsou rovněž narušeny.
    Naštěstí Moravané a Slováci z obou stran hranice se umí domluvit i bez politiků.

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*