
„Nejsme chipsy, jsme brambůrky, brambůrky z Moravy!“ zní známý slogan úspěšného moravského výrobce brambůrků Petr Hobža SNACK ze Strážnice. Letos v srpnu chystá firma instalaci výrobní linky za více než 40 milionů korun. Umožní současně vyrábět brambůrky až šesti různých příchutí. Nynější linka dokáže produkovat jen jednu. Důvodem je rostoucí počet příchutí a čím dál vyšší poptávka především ze zahraničí, uvedl výrobní ředitel Petr Hobža.
Hobža rozšiřuje nabídku a výrobní provoz, dbá na ekologii
Firma se chystá přidat k tradičním příchutím, jako je slaná, česneková, papriková a slaninová, také například limetkovou, dále brambůrky s příchutí čedaru a papriček jalapeño, pepře a rozmarýnu či smažené cibulky.
Už loni firma avizovala, že během dalších dvou let investuje do modernizace výroby, zvýšení jejího objemu a do modernizace skladování 140 milionů korun. Denní kapacita má po všech investicích dosáhnout až 30 tun, dosud byla 12 až 13 tun.
Výroba je také ekologičtější, protože firma pořídila nedávno novou fritézu, která využívá rekuperace k ohřevu oleje pro smažení, využije se tedy odpadní teplo. Systém je uzavřený a emise oxidů dusíku a oxidu uhličitého jsou minimální.

Moravský výrobce brambůrků expanduje do zahraničí
Firma v posledních letech významně roste nejenom na Moravě a ve zbytku republiky, ale hlavně v zahraničí. “Právě rostoucí poptávka v blízkém zahraničí, ale i například ve Spojených státech, nás dovedla až k razantnímu navýšení výroby. Aktuálně se nám začíná více dařit také na Ukrajině,” uvedl obchodní ředitel Petr Hobža mladší.
Předloňský obrat firmy, která vznikla v roce 1988, dosáhl 165 milionů korun, zisk před zdaněním přesáhl deset milionů. Brambůrky se od chipsů odlišují tím, že chybí proces blanšírování, tedy propláchnutí lupínků vodou před smažením. Výroba je sice složitější, ale zůstává výraznější bramborová chuť.
Zdroj: ČTK, foto: zvut.cz
Buďte první kdo přidá komentář