Zlín dlouhodobě trpí špatným železničním spojením s okolními městy. Změnu má přinést modernizace trati Otrokovice–Vizovice. Přípravy se ale táhnou.
Vedení Zlínského kraje vyvíjí tlak na Správu železnic, aby přípravy urychlila. “Trápí nás dlouho neřešený stav vlakového nádraží ve Zlíně, jehož rekonstrukce je součástí modernizace trati z Otrokovic do Vizovic. Chceme, aby se co nejdříve začalo s její realizací,” uvedl Radim Holiš, hejtman Zlínského kraje.
Jak informovali zástupci Správy železnic, pro úsek Otrokovice–Zlín už bylo vydáno pravomocné územní rozhodnutí. V případě úseku Zlín–Vizovice byla podána žádost o územní řízení. Pro celou trať se nyní zpracovává dokumentace pro stavební povolení. Žádost o stavební povolení by měla být podána na začátku roku 2024. Rok nato by se mohlo začít stavět.
Zvýšení rychlosti i nové nádraží
Díky modernizaci bude v celé trase provedena elektrizace, v úseku mezi Otrokovicemi a Zlínem bude navíc vybudována druhá kolej. “Rychlost vlaků se v celém úseku zvýší ze stávajících 60 na 100 km/h. Vlaky mezi Zlínem a Otrokovicemi by měly jezdit každých patnáct minut, mezi Zlínem a Vizovicemi pak každou půlhodinu,” popsal dopady modernizace tiskový mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Kromě samotné trati projde zásadní změnou také stanice Zlín-střed, nádraží bude přesunuto blíže ke Gahurově ulici. Počítá se i s modernizací nádraží v Otrokovicích a proměny se dočká i stanice ve Vizovicích, kde se plánuje vybudování autobusového terminálu a přestupního bodu mezi vlakem a autobusem.
Modernizace trati by měla stát dvanáct miliard korun. Investorem je stát, konkrétně Správa železnic.
Zdroj a foto: Zlínský kraj, Správa železnic
100km/h? vtip, ne?