V Husovickém tunelu začnou měřit rychlost. Sníží se až na 40 km/h

Husovický tunel

Řidiči projíždějící Husovickým tunelem v severní části Brna si budou muset dát pozor na rychlost. Od března zde začne zkušební úsekové měření, dva měsíce na to by měl přijít ostrý start.

K zavedení měření v Husovickém tunelu přispěla i vážná nehoda, při níž řidič převrátil auto přes střechu.

Zatím jen zkušebně

Zařízení je zatím připraveno pro zkušební provoz. Podle mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) státní silničáři informovali policii o proveditelnosti měření. Úkolem ŘSD bylo zařízení na úsekové měření rychlosti v Husovickém tunelu naistalovat a metrologicky ověřit. To jsme již provedli. Policejní prezidium jsme informovali o jeho technické způsobilosti k provozu,“ sdělila mluvčí.

Samotný zkušební provoz a jeho vyhodnocení bude probíhat dva měsíce, posléze dojde k zahájení skutečného měření.

Ve směru Tomkovo náměstí se pojede 40 km/h

Řidiči aktuálně řeší hlavně snížení rychlosti na 40 km/h v jedné z trub Husovického tunelu, konkrétně ve směru Tomkovo náměstí. Takto snížená rychlost v tunelu platí, přestože zjevně provozu nic nebrání. Podle Trubelíkové toto opatření muselo být zavedeno kvůli poškozené hlásce SOS. K jejímu poškození došlo v prosinci minulého roku při nehodě.

„Přestože SOS hláska nebrání provozování tunelu, my jako správce tunelu jsme povinni přijmout opatření na snížení rizika mimořádné události po dobu, kdy toto zařízení nemůže na sto procent plnit svoji funkci,“ informovala mluvčí.

Město s tím nic neudělá

Vedení města Brna již dříve informovalo, že se zahájením měření v Husovickém tunelu nesouhlasí. Brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl (ODS) avizoval, že nic takového navrhovat nebude. „Město Brno o spuštění měření v Husovickém tunelu v tuto chvíli neuvažuje, ze své gesce radního pro dopravu to určitě navrhovat nebudu,“ sdělil podle serveru iDnes.cz v srpnu roku 2019 radní.

Kratochvíl teď ale v reakci na postup ŘSD a policie připustil, že vedení města se zavedením měření nic nemůže udělat, protože to není v pravomoci místní samosprávy. “Rozhodnutí o úsekovém měření nelze nikterak ovlivnit ze strany Brna, které je dotčeno pouze zpracováním podezření na přestupek a řešením správního řízení,“ uvedl radní v prohlášení na Facebooku.

Přečtěte si  Začala stavba nového úseku D48, dálnice nahradí "silnici smrti"

Přes odmítavé stanovisko vedení Brna paradoxně dojde k tomu, že peníze z pokut z úsekového měření v Husovickém tunelu poputují do městské kasy.

Zdroj: ŘSD, foto: Wikimedia Commons

Doporučujeme

2 Comments

  1. Víme, jaká je situace u tunelů, jakým je proslavená pražská Blanka a jí podobných? V některých tunelech v Čechách (tedy silničních, ne hospodářských) se jezdí celkem svižně, spolehlivě i 80 km/hod. možná někde i více. O tunelech ve Vídni nebo jinde v zahraničí ani nemluvě. V Brně však údajně nejsou stále ani po letech od zprovoznění silniční tunely zkolaudovány např. pro nedodržování hlukových limitů na výjezdech z nich. A mj. i proto i v noci, kdy člověk nevidí před ani za sebou jediné auto, musí předpisově “valit” max. 60 km/hod. a teď tedy bude muset dokonce 40 km/hod. nebude-li chtít nabírat body a platit pokuty 🙁

    • A na co pak v tunelech v Brně mají drahé proměnné dopravní značení, kterým by mohli ve špičce rychlost regulovat na 40 km/hod. resp. na 0 km/hod. a naopak mimo špičku klidně na 80 až 100 km/hod.?

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*