Vlakem Prahy do Brna opět za 2,5 hodiny. Hlavní práce na koridoru jsou dokončeny a vlaky se vrátily na původní trať

Doba jízdy vlaků railjet Vindobona a EuroCity Metropolitan/Hungaria/Slovenská strela mezi Prahou a Brnem se od 1. července zkracuje o 21, resp. o 26 minut. Rychleji se bude cestovat také do Vídně, Bratislavy nebo Budapešti. Vlak EC Hungaria znovu zamíří do centra Prahy a obnovuje se přímé vlakové spojení railjet Vindobona Graz – Wien – Brno – Praha – Dresden – Berlin.   

„Dokončení hlavních oprav na 1. koridoru umožní od 1. července návrat vlaků railjet a EuroCity zpět na trať přes Českou Třebovou a nabízí lepší spojení mezi Prahou, Pardubicemi a Brnem. Zrychluje se také spojení k našim sousedům do Vídně, Bratislavy nebo do Budapešti. Vlak se na těchto relacích znovu stává zajímavou alternativou k individuálnímu motorismu nejen kvalitou a rozsahem služeb, ale také cestovním časem. Ten bude nyní z Prahy do Brna 2 hod. 35 minut a opačným směrem ještě o 2 minuty méně,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva ČD a náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu.    

Zkrácení doby cesty znamená zvýšení cestovní rychlosti (včetně zastávek nebo úseků s nižší rychlostí) mezi Prahou a Brnem na zhruba 100 km/h. Aktuální cestovní časy jsou vedle technických parametrů tratě a souprav ovlivněny také dalšími investičními akcemi na trase vlaků či hustotou provozu. Příměstské úseky v Praze a Brně a obecně celý 1. koridor patří k nejvytíženějším tratím v České republice.

O 21 minut rychleji se pojede také do zahraničí. Cesta z Prahy do Vídně bude od 1. července trvat 4 hod. 4 min., z Prahy do Bratislavy se pojede 4 hod. 9 min. nebo z Prahy do Budapešti 6 hod. 43 min.

Se zrychlením dopravy se mění také pražská zastávka vlaku EuroCity Hungaria Budapest – Hamburg. Díky získanému času bude tento vlak znovu zajíždět do centra města a zastaví vedle nádraží v Holešovicích také v Praze hlavním nádraží. Zrychlení dopravy umožní obnovit také provoz přímého vlaku railjet Vindobona v trase Graz – Praha – Berlin. I tento vlak zastaví v Praze hlavním nádraží. Díky obnovení jeho provozu získají Brno a Pardubice druhý pár přímých spojů do/z Drážďan a Berlína.

Autor: red Zdroj a foto: České dráhy

Související články

Přečtěte si  Brno pošle do Charkova šest vyřazených tramvají T6

Doporučujeme


2 Comments

  1. Tak hurá, v 21. století jsou dvě největší města v České republice vzdálená 200 km vzdušnou čarou, spojena vlakem, jehož jízda trvá 2,5 hod. To mi vychází 80km/hod.

    • Musíte kalkulovat i zdržení v rychlíkových stanicích, jinak mezi nimi má jet stovkou, jak je v článku uvedeno.

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*