Vlakové spojení Brna a vídeňského letiště od června zajístí nový dopravce a v lepších časech. Ročně město přispěje bezmála 30 milionů

Přestože půlroční pilotní provoz brzy skončí, vlaky na trase Brno – vídeňské letiště Schwechat by měly v závazku takzvané veřejné služby jezdit dál. Rychleji a v lepších časech. Linku finančně podporovanou městem Brnem má s novým jízdním řádem od 11. června 2023 provozovat dopravce Gepard Express.

Rada města Brna dnes na základě předběžné tržní konzultace schválila záměr zajistit provoz přímého železničního spojení města Brna a mezinárodního letiště Vídeň v období od 11. června 2023 do poloviny prosince 2025 na základě smlouvy s dopravcem Gepard Express.

Ten by měl na uvedené trase zajišťovat dopravu jedním párem přímého vlakového spoje denně, jenž bude částečně hrazen kompenzací od města Brna. Její výše na zbylou část letošního roku je stanovena na 13 933 525 korun, na celý rok 2024 na 28 572 601 korun. Mechanismus výpočtu výše platby od města za rok 2025 bude stanoven ve smlouvě, která počítá s půlroční výpovědní lhůtou. Po dnešním rozhodnutí ještě musí následovat další kroky, zejména uveřejnění oznámení o výběru dopravce a následné předložení konkrétní smlouvy radě ke schválení.

Levněji a rychleji

Zájem provozovat linku projevil kromě Gepard Expressu také stávající poskytovatel služby, společnost RegioJet, a. s. „Za klíčové považuji to, že se podařilo dohodnout pro cestující ještě výhodnější časy, než byly ty dosavadní. Díky tomu je možné při brzkém příjezdu na letiště a pozdějším odjezdu z něj stihnout celou ranní odletovou a večerní příletovou špičku. Tento požadavek byli schopni splnit oba zájemci. Rozhodla nižší cena a kratší čas cesty. Oproti dnešnímu stavu stráví cestující ve vlaku přibližně o 35 minut méně, při porovnání aktuálních nabídek vychází vybraný dopravce lépe o 15 minut,“ uvedl radní města Brna pro dopravu Petr Kratochvíl.

Plánované časy:
Brno hl. n. 2:15 – Flughafen Wien 3:50
Flughafen Wien 23:10 – Brno hl. n. 0:45

Z podmínek smlouvy dále vyplývá, že nový dopravce by měl zajistit klimatizované vozy, personál vlaků by měl být schopen komunikovat v němčině a angličtině a cestující by měli mít možnost se připojistit pro případ ztráty odletu v důsledku zpoždění vlaku. Dopravce by měl také uznávat, v příslušném úseku, jízdní doklady jihomoravského integrovaného dopravního systému a součástí jízdenky by mělo být i jízdné pro brněnskou hromadnou dopravu.

Přečtěte si  V brněnských Lužánkách  proběhla veřejná analýza komunálního odpadu: Brňané mají ve třídění odpadu stále velké rezervy

Autor: red Zdroj: město Brno Foto: wikimedia J. Vohnout

Doporučujeme


Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*