Výstavba D49 na východě Moravy se dala do pohybu, po deseti letech

Na dálnici D49 konečně opět vyjely stroje.

Na začátku týdne začaly práce na dlouho očekávaném prvním úseku dálnice D49 mezi Hulínem a Fryštákem. Nová dálnice spojí východní Moravu se západním Slovenskem. Její stavba začala už v roce 2010, kvůli problémům ale byla pozastavena.

Dálnice D49 se u Hulína napojí na D1. Povede přes Fryšták, Lípu, Pozděchov a Horní Lideč do slovenské Lysé pod Makytou, kde naváže na rychlostní silnici R6.

Její realizaci dlouho bránily rozklady, které vznesly čtyři ekologické organizace a dvě fyzické osoby. Projekt také v minulosti zápasil s nedostatkem peněz. V minulý pátek 10. prosince proběhlo oficiální předání stavby a na začátku týdne na stavbu poprvé vyjely stavební stroje.

První úsek má otevírat za tři roky

Podle Ředitelství silnic a dálnic by ještě do konce tohoto roku měla být dokončena skrývka ornice, založit by se měly mosty a konsolidační násypy. Silničářské a betonářské práce by pak následovaly na jaře příštího roku.

Výstavba úseku D49 z Hulína do Fryštáku o délce 16 kilometrů přijde na téměř 5,6 miliard korun. Pokud vše půjde podle plánu, bude hotová do konce roku 2024.

Dálnice D49 na mapě plánované dálniční sítě ČR

Zdroj a foto: ŘSD

Doporučujeme


1 Comment

  1. “Povede přes Fryšták, Lípu, Pozděchov a Horní Lideč do slovenské Lysé pod Makytou, kde naváže na rychlostní silnici R6.”
    Otázka je, jak bude D49 ze Slovenska vytížená.
    Pravda je taková, že za Lysou pod Makytou je ještě Púchov a pak teprve slovenská severojižní dálnice D1 (cca. 3 km).
    Při konverzi současné vytížené mezinárodní E50 na R50 je pouze krátký úsek od hranic přes Drietomu a pak už přímo Trenčín a stejná slovenská D1 (cca. 1 km). Z Púchova do Trenčína je ještě cca. 30 km a nejhustší osídlení (jakož i intenzita dopravy na Slovensku) je v trojúhelníku Trenčín – Nitra – Bratislava.
    Ale Zlín bude mít dálnici.

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*