Z Brna do Hustopečí jezdí elektrické vlaky. Na trati do Střelic dokončili první kolej

V neděli došlo k otevření modernizované tratě mezi Hustopečemi u Brna a Šakvicemi. Zavedlo se tak přímé spojení z Hustopečí do Brna, nyní s elektrickými vlaky. Zároveň pokračuje elektrizace trati mezi Brnem a Střelicemi, na které železničáři zprovoznili první kolej.

Na úseku Hustopeče–Šakvice se dodělávají poslední práce

V rámci modernizace traťového úseku vznikla ve stanici Hustopeče u Brna dvě bezbariérově přístupná nástupiště a přístřešky pro cestující. Na nádraží dojde ještě k instalaci nového informačního a orientačního systému. Úpravami prochází také výpravní budova v souvislosti s umístěním nových technologií.

V uplynulých měsících se hlavní stavební práce přesunuly z Hustopečí do Šakvic, kde mimo jiné vzniká nový podchod. Ten zajistí bezbariérový přístup na všechna nástupiště a zároveň vytvoří kratší a bezpečnější cestu pro veřejnost směrem od autobusového terminálu. Dál se pracuje také na nástupištích, zabezpečovacím zařízení a železničním svršku, kde se práce soustředí v liché kolejové skupině. V té sudé již probíhá zkušební provoz.

Cílem stavby, která bude zcela dokončena v březnu příštího roku, bylo zajistit kvalitnější a rychlejší dopravu až do centra moravské metropole, přičemž došlo ke zkrácení jízdní doby na přibližně 45 minut. Jihomoravský kraj počítá nejpozději za tři roky s nasazením vlastních vlaků, které kraj nedávno zakoupil.

Mezi Brnem a Střelicemi dokončili první kolej

Elektrizace traťového úseku z Brna-Horních Heršpic do Střelic běží naplno. Dokončena již byla rekonstrukce první traťové koleje, na kterou v minulém týdnu vyjely vlaky. Téměř současně začaly práce ve druhé traťové koleji. Zprovozněno bylo rovněž zabezpečovací zařízení u všech čtyř rekonstruovaných přejezdů (Bohunice, Starý Lískovec, Troubsko, Střelice), všechny jsou také nyní vybaveny závorami. Dokončení stavby se plánuje v závěru příštího roku. Následně dojde k elektrizaci navazujícího úseku do Zastávky u Brna.

Stavbaři dále dokončili základy trakčních stožárů u první traťové koleje. Pokračuje výstavba nových zastávek Brno-Starý Lískovec a Ostopovice. V prvním případě vznikl šikmý přístupový chodník, který spojí budoucí ostrovní nástupiště s novým podchodem. V místě zastávky v Ostopovicích se přestavuje most, který bude sloužit jako přístupová cesta k nástupišti u druhé traťové koleje. Díky rozšíření se pod něj vejde také chodník pro cestující.

Přečtěte si  Začala stavba nového úseku D48, dálnice nahradí "silnici smrti"

Nová nástupiště již byla dokončena u první koleje na dvou stávajících zastávkách. V Troubsku se přesunulo na druhou stranu přejezdu, takže se nachází naproti nástupišti pro vlaky ve směru z Brna. Na zastávce Střelice dolní se poloha nástupišť nezměnila.

Mapa modernizované tratě z Brna do Zastávky u Brna

Ve stanici Střelice vznikne ostrovní nástupiště. Přístup na ně bude mimoúrovňově podchodem, jehož výstavba je již v plném proudu. Celý rekonstruovaný úsek končí za stanicí, kde se momentálně rozšiřuje zářez pro položení druhé koleje.    

Celý traťový úsek bude elektrizován střídavou trakční soustavou. Současně dostane nové zabezpečovací zařízení, které se bude po dokončení ovládat dálkově ze stanice Brno hl. n. Maximální rychlost vlaků bude po vybudování systému ETCS 120 km/h, do té doby budou vlaky jezdit maximálně 100 km/h.

Stávající i nové zastávky budou mít nástupiště s bezbariérovým přístupem. Stanice Střelice získá kromě vnějšího nástupiště u výpravní budovy také jedno ostrovní. Přístup na ně bude z podchodu po schodištích nebo výtahem.

Zdroj: Správa železnic, foto: Facebook IDS JMK

Doporučujeme

2 Comments

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*