Z dálnice D43 jen třípruhová silnice? Kritici chystají výzvu ministerstvu

Ilustrační foto

Centrální komise Ministerstva dopravy v minulém týdnu schválila Technicko-ekonomickou studii na úsek komunikace 43 mezi Svitávkou a Starý Městem. Počítá překvapivě s kategorií vystřídaného třípruhu. Dlouhodobě se přitom hovoří o čtyřpruhové silnici z Brna na Moravskou Třebovou, původně se měla dokonce stavět dálnice. Uveřejnění informace vyvolalo odmítavou reakci, připravuje se výzva ministerstvu.

O plánované komunikaci 43 jsme naposledy psali v tomto článku.

Jedním se zainteresovaných aktérů je senátorka Jaromíra Vítková, který dlouhodobě prosazuje urychlení výstavby této silnice. “Ihned jsem reagovala a napsala jsem přímo panu ministrovi dopis s tím, že se budu snažit prosadit řešení čtyřpruhové. Svolávám ve spolupráci s městem Boskovice také Svazek R43. Dále jsem oslovila podnikatele, abychom se spojili a zaslali v tomto duchu společnou výzvu ministrovi průmyslu a obchodu,” informovala Vítková.

Podle ní tato silnice bude sloužit nejen pro občany na cesty za lékařem, úřady, prací či školou, ale bude také sloužit pro podnikatele, kteří potřebují dopravit materiál a vyvážet hotové výrobky. “Intenzita dopravy je a bude tak velká, že kategorie čtyřpruhová je jediná vhodná k realizaci,“ míní senátorka.

Na začátku května se uskutečnilo také jednání k dokumentaci pro povolení stavby okružní křižovatky v Sebranicích. Pokud nenastanou v rámci projednávání problémy, stavba okružní křižovatky bude zahájena na podzim roku 2022 a v roce 2023 by měla být uvedena do provozu.

Okružní křižovatka Sebranice na mapě

“Jednání se mimo jiné zúčastnili zástupci Policie ČR, kteří vyjádřili podporu s ohledem na nehodovost na stávající křižovatce,” doplnila senátorka Vítková. Zahájení výstavby úseku Bořitov –Svitávka je v plánu v roce 2024.

Komunikace 43 je označení budoucí dálnice či silnice 1. třídy, která má spojit Brno s Moravskou Třebovou. Měla by převzít dopravní zátěž silnice E461, která je pro svou vytíženost a počet nehod nazývaná „silnicí smrti“. Dálnice v úseku dříve plánované D43 je rozestavěna rovných 80 let. Je tak s trochou nadsázky nejdéle rozestavěnou dálnicí na území ČR. Její výstavba byla započata v roce 1939.

Foto: Pixabay, Jaromíra Vítková

Související články

Přečtěte si  Autobusová linka Dačice-Brno vynechá Zvonařku. Za úpravou stojí spory i poptávka

Doporučujeme

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*