Správa železnic (dříve Správa železniční dopravní cesty/SŽDC) zahájila celkovou přestavbu další části dvoukolejné magistrály přes Českomoravskou vrchovinu. Předáním staveniště tento týden začala rekonstrukce traťového úseku z Křižanova do Skleného nad Oslavou. Práce potrvají do dubna příštího roku. Během nich se výrazně zmodernizuje jak samotný mezistaniční úsek, tak obě železniční stanice.
O plánovaných modernizacích na západní Moravě jsme už dříve psali – viz tento článek.
Železničáři provádí celkovou modernizaci
Komplexní rekonstrukcí projde více než 9 km tratě, což zahrnuje kromě úseku mezi Křižanovem a Skleným nad Oslavou také obě jmenované stanice. Bezbariérový mimoúrovňový přístup na nástupiště bude v Křižanově z podchodu s využitím nových výtahů, ve stanici Sklené nad Oslavou pak šikmými přístupovými chodníky. Rychlost v hlavních staničních kolejích se zvýší až na 140 km/h.
Téměř stejné práce proběhnou i v mezistaničním úseku Křižanov – Sklené nad Oslavou. Jediný železniční přejezd v úseku se zrekonstruuje. Modernizací projde kromě sdělovacího také zabezpečovací zařízení, a to nejen na hlavní trati a ve stanicích, ale i na navazující regionální železnici do Velkého Meziříčí.
Ve stanici Křižanov a Sklené nad Oslavou probíhá současně také rekonstrukce výpravních budov, ve kterých budou mimo jiné provedeny i práce nutné pro umístění nového technologického sdělovacího a zabezpečovacího zařízení v dopravní kanceláři.
Rekonstrukce budou stát téměř dvě miliardy
Předpokládané celkové investiční náklady mezistaničního úseku přesáhnou jednu a čtvrt miliardy Kč. Rekonstrukce stanice Sklené nad Oslavou vyjde pravděpodobně na více jak půl miliardy. Oba projekty podpoří výraznou měrou peníze z EU.
Zhotovitelem obou staveb je Společnost Vysočina.
Zdroj: Správa železnic, foto: Wikipedia
Buďte první kdo přidá komentář