Začala stavba obchvatu Svitav, dálnice D43 nebude

Silnice I/43 dlouhodobě trpí nedostatečnou kapacitou a bezpečností provozu.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahajuje výstavbu silnice I/43 mezi Hradcem nad Svitavou a Lačnovem, která poslouží jako obchvat Svitav. Nová komunikace nahradí stávající, která trpí nedostatečným uspořádáním a nesplňuje požadavky na bezpečný provoz. S dálnicí D43 se už nepočítá.

Nebezpečnými místy v trase stávající I/43 u města Svitavy na severozápadě Moravy jsou zejména dva nízké a úzké podjezdy pod železniční tratí z Brna na Českou Třebovou, kde musí nákladní automobily využít pro průjezd oba jízdní směry. Celou situaci ještě zhoršují špatné rozhledové podmínky. Nová trasa silnice I/43 se s železnicí v žádném místě křížit nebude.

„Téměř desetikilometrový obchvat odvede veškerou tranzitní dopravu ze Svitav, Lačnova i Hradce nad Svitavou, čímž se výrazně zlepší životní podmínky místních obyvatel, sníží se riziko nehod chodců a cyklistů a dojde také k poklesu imisní zátěže a hluku,“ uvedl při zahájení stavby generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Součástí stavby je osm mostů, jedna mimoúrovňová křižovatka a šest protihlukových stěn o celkové délce 647 metrů. Stavbu spolufinancují zdroje z Evropského fondu pro regionální rozvoj.

S D43 se už nepočítá

Materiály ŘSD zároveň přestaly používat označení D43 pro původně plánovanou dálnici, která měla nahradit stávající silnici první třídy z Brna na Svitavy, propojující severojižním směrem Moravu. Úsek z Hradce nad Svitavou do Lačnova přináší pouze bezpečnější provoz, nikoliv výrazné zkapacitnění silnice. Podobně tomu bude pravděpodobně u dalších úseků I/43.

Video podrobně popisuje budoucí obchvat Svitav

Autor: pjk, zdroj, foto a video: ŘSD

Doporučujeme


2 Comments

  1. Ovšem není se čemu divit, o zemsky důležité stavbě se rozhoduje v sousední zemi. Výsledek “analýz”, provedených z hlediska potřeb centra země v sousedství, bylo možno dlouhodobě a relativně dobře předvídat. Lokální pseudosamospráva a spolky občanů z okolí 90 roků “budované” páteřní trasy mohou protestovat, ale to je tak asi všechno 🙁

    • Škoda, že Adolf s tou ruskou kampaní ještě nějaký ten rok nepočkal. D43 i D52 bychom tak mohli už nějakých 80 roků používat….

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*