
Starostové a spolky z východního Znojemska sepsali memorandum, ve kterém žádali kraj o zlepšení dopravního spojení do okolních regionů. Vedení Jihomoravského kraje na jejich výzvu podle autora memoranda vůbec nereagovalo. Dopravní situace na Znojemsku je přitom dlouhodobě kritizována.
Kritice dopravní situace na Znojemsku jsme naposledy psali v tomto článku.
Kraj neplní svou funkci
“S memorandem podepsaným starosty a spolky z východní části bývalého znojemského okresu jsme se obrátili na náměstka hejtmana pro dopravu Romana Hanáka. Přes opakované sliby se s námi odmítl byť jen sejít a naše návrhy projednat,” kritizuje autor memoranda Tomáš Fénix.
Kritici poukázali, že z pohledu veřejné dopravy je propojení mikroregionů Miroslavsko, Hrušovansko a Moravskokrumlovsko naprosto nedostatečné. Vlakové spoje jsou omezeny na minimum. Autobusové spoje jsou kvůli své neúměrně dlouhé cestovní době prakticky nepoužitelné. Náhradní autobusovou dopravu za zrušené vlaky kraj nezavedl.

Kraj tedy podle kritiků neplní svou funkci zajišťovatele dopravní obslužnosti. Lidé jsou místo toho odkázáni pouze na individuální automobilovou dopravu. Ta je nejen neekologická, ale také hůře dostupná pro sociálně slabší občany.
Pro občany obcí například v okolí železniční stanice Miroslav je cestování do Moravského Krumlova za účelem dojížďky do škol, na úřady, či k lékaři s několika přestupy mezi autobusovými spoji komplikované a především příliš zdlouhavé. Z města Miroslavi navíc do Krumlova jezdí pouze tři půlhodinové a tři jedenapůlhodinové spoje. Podobné je to se spojením s dalšími místy.
“Udržitelná elektrifikovaná a moderní hromadná doprava obsluhující i periferní regiony je tak nejen funkcí sociálně citlivé soudržné společnosti, ale rovněž projevem potřebné modernizace našeho hospodářství, k níž se můžeme inspirovat například v sousedním Rakousku,” tvrdí ekologický zemědělec a předseda okrašlovacího spolku Pravice, který v nadcházejících volbách kandiduje do zastupitelstva Jihomoravského kraje za koalici Spolu pro Moravu.

Autor: pjk, foto: Tomáš Fénix, Wikimedia Commons
Buďte první kdo přidá komentář