Vznikla petice za lepší vlakové spojení Znojemska s Brnem. Objeví se přímo na trati

Hrušovany nad Jevišovkou tvoří železniční uzel jihu Moravy. Tratě, které se ze stanice rozbíhají, ale neodpovídají potřebám 21. století.

Kvalitní dopravní spojení mezi Znojmem a Brnem dosud chybí. Zvláště citelné je to u železnice. Znojemský zastupitel Jiří Kacetl se proto rozhodl iniciovat petici, kterou podepisuje čím dál víc lidí nejen ze Znojemska. Rychlé železniční spojení chce prosadit také z pozice krajského zastupitele.

Problematice zaostalých tratí na jihu Moravy jsme se naposledy věnovali v tomto článku

Ze slibů sešlo

„Kvalitní dopravní spojení s Brnem i Vídní je základem pro kvalitní život ve Znojmě a na celém jihu Moravy. Ze slibů o rychlém železničním spojení Znojemska s vnitrozemím Moravy a Rakouskem zbyla jen hořká pachuť,“ uvedl Kacetl (Moravské zemské hnutí).

Zakládající člen Spolku pro veřejnou dopravu na jihozápadní Moravě, který dlouhodobě prosazuje rychlé železniční spojení Znojemska s okolními regiony, vyjádřil přesvědčení, že situaci mohou změnit hlasy nespokojených obyvatel Znojma a dalších měst a obcí na jihu Moravy. Inicioval proto vznik petice Za rychlé železniční spojení Znojemska s vnitrozemím.

Chceme lepší spojení do vnitrozemí Moravy i Rakouska

„Již před deseti roky požadovalo 45 starostek a starostů ze Znojemska i dolnorakouského příhraničí ve společném memorandu obnovu již tehdy velmi zastaralé drážní sítě na Znojemsku a jejího propojení s Dolním Rakouskem mezi Hevlínem a Laa an der Thaya. Se zklamáním sledujeme, že jsme o deset let starší a žádná zásadní modernizační investice dráhy na Znojemsku neproběhla,“ píše se v petici, která je adresována Ministerstvu dopravy ČR, Správě železnic i krajským orgánům v Brně a Jihlavě.

Tratě na jihu Moravy (zdroj: České dráhy)

Petice zmiňuje nutnou opravu a optimalizaci tzv. Severozápadní dráhy, tedy trati č. 241 ze Znojma do Okříšek a Jihlavy. Problémem je zejména tzv. Státní dráha, což je trať č. 246 ze Znojma do Hrušovan nad Jevišovkou a odtud do Brna či přes sousední Mikulovsko do Břeclavi. Autor petice zmiňuje názory projektantů, kteří zmiňují zkrácení jízdní doby vlaků až o dvě třetiny oproti současnému stavu.

„Je alarmující, že poslední zásadní opravy tratí na Znojemsku proběhly v 80. letech minulého století,“ zdůrazňuje petice v závěrečné části.

S peticí přímo na trať

S peticí, na které postupně přibývají podpisy lidí nejen ze Znojemska, se Kacetl v pátek 11. září odpoledne vydá přímo na železniční trať mezi Hrušovanami nad Jevišovkou a Znojmem. Uspořádá sérii happeningů na jednotlivých nádražích. Akci zakončí setkáním s občany ve Znojmě.

Jiří Kacetl na moravsko-rakouském přeshraničním setkání v době uzavření hranic

Znojemský zastupitel, historik a překladatel se podle svých slov chce zasadit o lepší dopravní spojení Znojemska s okolím i na úrovni krajského zastupitelstva. Kandiduje proto na šestém místě koalice Spolu pro Moravu. Mezi jeho priority patří vedle dopravy i kvalitní vzdělávání a kultura.

Přečtěte si  Vsetínské nádraží projde zásadní proměnou, železničáři hledají zhotovitele

Zdroj: Petice za rychlé železniční spojení Znojemska s Brnem, foto: Jiří Kacetl, Wikimedia Commons

Doporučujeme

1 Comment

  1. Moravané a Moravanky podepisujete- sdílejte – podporujete – informujte ostatní at má petice nějakou váhu. Nesmíme dopustit , aby salámová metoda Pragočechů kterou úspěšně uplatnili na Dačicku – Slavonicku či Jihlavsku se opakovala na Znojemsku.

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*