Brno pořídí dalších 20 obousměrných tramvajových souprav Škoda 45T za 1,5 miliardy

Rada města Brna dnes vyjádřila podporu plánu Dopravního podniku města Brna (DPMB) zakoupit dalších 20 obousměrných tramvají typu Škoda ForCity Smart 45T. Tímto krokem by dopravní společnost plně využila možnosti, které jí nabízí stávající rámcová smlouva povolující pořízení až 40 těchto vozidel. Celkové odhadované náklady na akvizici tramvají dosahují sumy 1,5 miliardy korun.

„Vedle masivní obnovy vozového parku trolejbusů a autobusů je třeba pokračovat i v modernizaci tramvají, kterých v Brně provozujeme téměř 300. Některé z nich se i přes důslednou péči blíží hranici své životnosti a bohužel už nevyhovují dnešním požadavkům na nízkopodlažnost vozidel hromadné dopravy. Jejich náhrada za nové vozy je tedy zcela na místě. Obousměrné tramvaje využíváme nejen na pravidelné lince z Líšně k Univerzitnímu kampusu, ale také při výlukách a operativních dopravních opatřeních,“ sdělila Markéta Vaňková, primátorka města Brna.

„V současné době Dopravní podnik města Brna provozuje pět tramvají typu Škoda ForCity Smart 45T, do konce roku 2025 přibude dalších 15 vozů. Na ty podnik loni získal dotace ve výši 630 miliónů korun z Integrovaného regionálního operačního programu. Dopravní podnik se nyní vzhledem k nutnosti obnovy vozového parku rozhodl naplno využít rámcové smlouvy a pořídit zbylých 20 vozů a my tento záměr plně podporujeme,“ řekl Petr Kratochvíl, radní města Brna pro dopravu.

Brno výrazně modernizuje vozový park

Předpokládané celkové náklady na dvacet vozidel činí 1,5 miliardy korun. Brno by tak na konci roku 2026 mělo v provozu všech 40 obousměrných vozů, které mají ve městě všestranné využití a které zmodernizují vozový park tramvají.

DPMB aktuálně provozuje 36 obousměrných tramvají, 5 z nich je typu Škoda ForCity Smart 45T a 31 typu KT8. Tramvaje ForCity Škoda 45T jsou obousměrné, plně klimatizované a nízkopodlažní vozy
o délce 31 metrů a kapacitě 233 cestujících. Jsou osazeny moderní elektrickou výzbrojí, která rekuperuje část elektrické energie při brzdění zpátky do sítě. Výrobce Škoda Transportation tento typ zkonstruoval speciálně pro město Brno.

Související články

Přečtěte si  Otevření prvního moravského centra pro léčbu genetických onemocnění ve Fakultní nemocnici v Brně

Doporučujeme


Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*