Brno přes léto čekají velké uzavírky, MHD se výrazně omezí

Brno v prázdninových měsících čekají velké uzavírky. Doprava bude dokonce omezená více, než bývalo zvykem. Týká se to hlavních tahů, tunelů i hromadné dopravy, u níž dojde k redukci spojů nad rámec obvyklého prázdninového provozu.

Silničáři zahájí práce na páteřních čtyřpruhových komunikacích v Bítešské a Porgesově ulici, chystá se uzávěra Pisáreckých tunelů. Výrazně omezeny budou také všechny druhy dopravy na Poříčí kvůli pokračující stavbě protipovodňových opatření a úpravám nábřeží.

Na Poříčí se přes prázdninové měsíce uzavřou dva jízdní pruhy blíže řece v úseku od Bauerovy po Renneskou. Jeden jízdní pruh bude uzavřený také mezi Heršpickou a viaduktem. Zcela uzavřená bude Renneská od Poříčí k Vojtově a také Táborského a Štýřické nábřeží včetně cyklostezky od Štýřického nábřeží po Kamennou. Na Holandskou se chodci dostanou po provizorním chodníku.

Velký městský okruh v Porgesově projde opravou od 10. července do 18. srpna. Rekonstrukce proběhne po etapách, kdy bude v každém směru průjezdný vždy jeden jízdní pruh. Od 23. července do 4. srpna se uzavře nájezd z kruhového objezdu z Cimburkovy na Porgesovu a výjezd z Porgesovy na třídu Generála Píky. Výjezd z Porgesovy na třídu Generála Píky bude uzavřený také od 5. do 11. srpna. Nájezd z Křižíkovy na Porgesovu ve směru na Svitavy zůstane zcela uzavřený od 12. do 18. srpna.

Na Bítešské ulici, která slouží jako dálniční přivaděč, začne oprava od 2. července. Do 10. července bude kvůli pracím uzavřený Pisárecký tunel směrem do města. Uzavře se kvůli tomu nájezd z Jihlavské a sjezd a výjezd z kruhového objezdu na Akademickou. Další etapy přinesou uzávěry dalších částí opravované vozovky. Současně bude probíhat rekonstrukce ulice Netroufalky, která se zcela uzavře od 21. července do 15. září od Jihlavské včetně omezení vjezdu do fakultní nemocnice.

Menší oprava se bude týkat rovněž nájezdu z Kosmovy do Sportovní u královopolského nádraží. K omezení dojde i u průjezdu z Kosmovy do Křižíkovy.

Od 1. července také dojde k zpřísnění vjezdu do centra Brna.

Nejlepší MHD v Evropě?

Neobvykle výrazné omezení se dotkne také spojů městské hromadné dopravy v Brně. O víkendu pojedou tramvaje po 15 minutách, dříve jezdívaly po 10 minutách. Interval některých trolejbusových linek se o víkendu prodlouží z 20 na 30 minut. Na okružních autobusových linkách 44 a 84 ubude spojů ve všední dny.

Přečtěte si  Mandloně a bílé bloky: Brno představilo budoucí podobu památníku Elišky Rejčky na Mendlově náměstí

Podle vedení města souvisí s omezováním spojů i plánované rekonstrukce. Četnost spojů zároveň v poslední době dlouhodobě klesá. Poprvé došlo k redukci spojů v zimě kvůli covidové pandemii. Na jaře sice došlo k návratu k normálnímu stavu, na některých linkách ale spoje jezdily méně často než před prvním omezením. Například interval na páteřních linkách 1 a 8 se zvýšil z pěti minut na šest až sedm, stejně tak na lince 12.

Omezování spojů se bije s obecným důrazem na ekologickou dopravu i předvolebním sloganem “Brno má nejlepší MHD v Evropě. A tak to zůstane”. Objevilo se na vozech brněnské MHD v rámci kampaně ODS a TOP09 v čele se současnou primátorkou Markétou Vaňkovou. Kvůli předvolební reklamně navíc nešlo otevřít u tramvají okna.

Podle primátorky se nové letní řády přizpůsobují poptávce cestujících. „Tramvajové výluky přinesou samozřejmě dočasné komplikace, nicméně dopravní obslužnost celého území města zůstane maximálně zachována. Je to stále naše priorita,“ citoval Vaňkovou server Seznam Zprávy. Město i dopravní podnik podle ní dělají vše pro maximální komfort cestujících i cenovou dostupnost v době extrémního růstu cen energií.

Kompletní změnu jízdních řádů brněnské MHD najdete zde.

Zdroj: Brněnské komunikace, DPMB, město Brno, foto: Aktron (Wikimedia Commons)

Doporučujeme


2 Comments

  1. Víkendové intervaly 15/30 minut jsou bezprecedentní degradace dopravy ve městě velikosti Brna, navíc v době kdy by kvůli drahým pohonným hmotám byla možnost motivovat některé cestující k přesednutí z aut do veřejné dopravy. Ale s takovými intervaly se na to každý vykašle, spíš se bude přesedat do aut.
    Kampaň Vaňkové je v tomto kontextu dobrá tak akorát na parodie. Však uvidíme u komunálních voleb.

  2. V noci ze včerejška na dnešek (z 30.6. na 1.7.2022) jsem cestoval do Brna z ostrova Krk v Jaderském moři. Čerstvá zkušenost informaci o omezení MHD v bývalém hrdém moravském zemském hlavním městě celkem příznačně doplňuje: V době vrcholné fáze podunajské monarchie se na ostrov Krk plulo plachetnicí a mezi městy Rijeka a Zagreb “proudily” po zpevněných prašných cestách hlavně potahy tažené voly, avšak města Vídeň s Brnem byla spojena železnicí, kde se vlaky pohybovaly rychlostí bezmála 100 km/hod. Dnes vede z ostrova Krk na pevninu 2,5 km dlouhý monumentální silniční most a z Rijeky celou trasu až po Drasenhofen vede dvou až čtyřproudová dálnice, zatímco mezi Drasenhofenem a Pohořelicemi vede stará úzká silnička, lemovaná veřejnými domy a hernami. To jsme to na Moravě od rozbití monarchie dopracovali pěkně daleko. Paláce při Dunaji dnes nahradily paláce na Kampě a Novém městě Pražském, tam teď proudí naše daně a odtud se vše moudře řídí. A my na Moravě to považujeme za normální 🙁

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*