Automotodrom Brno, který vlastní brněnský závodní okruh, se nevzdává nároku na padesát milionů korun. Vysoudit je chce od spolku, který pořádal motocyklovou Grand Prix a po definitivním konci mezinárodní soutěže přešel do insolvence. Žaloba směřuje na insolvenčního správce, který tyto pohledávky popřel. Na podání žaloby upozornil server iDnes.cz.
O definitivně zrušené Grand Prix jsme naposledy psali v tomto článku.
Za lístky ano, za dráhu ne
Pohledávky popřel správce i spolek. Týkají se opravy dráhy z předchozích let a pronájmu dráhy za letošek, kdy se závody poprvé po dlouhé době nekonaly. Insolvenční správce Jan Langmeier k popření pohledávek uvedl, že jsou buď promlčené, nebo nerealizované a že má za to, že smlouva k mistrovství v roce 2021 zanikla, protože spolek skončil v konkurzu. Naopak dvě pohledávky týkající se lístků, jednu na víc než půl milionu a druhou zhruba na 600.000 korun, Automotodromu uznal.
S pohledávkami se přihlásilo celkem 37 věřitelů. Jednu podala promotérská společnost Dorna, které má spolek zaplatit 27 milionů korun za zalistovací poplatek na zisk licence na loňské závody. Další pohledávky má například stát v souvislosti se zdravotními pojišťovnami, sociálním zabezpečením, ale také zaměstnanci spolku, kteří nedostávali výplaty, nebo někteří koncoví uživatelé, kteří nedostali zpět peníze za lístky. Většinu peněz za lístky už vrátilo Turistické informační centrum města Brna.
Samosprávám chyběly peníze
Grand Prix byla v Brně naposledy loni. Popáté ji pořádal spolek kraje a města, který měl smlouvu na pět ročníků. Kvůli koronaviru se ale jelo bez diváků, proto se spolek s Dornou dohodl na snížení zalistovacího poplatku z více než 100 milionů asi na 27 milionů s tím, že letos se měl jet asi za 160 milionů další ročník i s diváky, kteří mohli uplatnit lístky nakoupené loni.
Dorna ale nakonec požadovala opravu závodní dráhy, na niž si stěžovali jezdci. Podle odhadů by stála kolem 100 milionů korun a město ani kraj na ni nemělo peníze. Politikům se také nelíbil fakt, že Dorna plánovala na další ročníky zvýšit zalistovací poplatek zhruba na čtvrt miliardy korun. Proto zastupitelstva Brna i kraje rozhodla, že se letos závody nepojedou a spolek může jít do insolvence.
Velká cena České republiky silničních motocyklů, neboli Grand Prix ČR, byl nejvýznamnější tuzemský motoristický závod. Konal se v Brně na Masarykově okruhu s přestávkami od roku 1950. Loni se jel poslední ročník, kvůli koronavirové situaci bez diváků.
Autor: pjk, foto: TIC Brno
Ovšem prakticky krachující Orbánovské Maďarsko po pořadatelství GP okamžitě sáhlo. A to i za cenu výstavby nového motocyklového okruhu a stamilionového zápisného (jak se u nás stále stupidně píše novým patvarem – zalistovacího poplatku). V ČR měly zájem jen chudičké tzv. “samosprávy” – Brno a Jihomoravský kraj, které však vůbec samosprávnými nejsou a jsou odkázány na řádně přiškrcené “státní dotace” od největšího boháče – daňového poplatníka.