Lidé protestují proti záměru, aby silnice 43 vedla přes Brno. Pod peticí je přes tisíc podpisů

Ilustrační foto

Odpůrci silnice 43 v trase vedoucí přes Brno doručili dnes na brněnském magistrátu petici, sdělila za petiční výbor Monika Šimková. Signatáři petice stojí za požadavkem, aby plánovaná komunikace neprocházela obydlenými částmi města, ale aby se stala obchvatem moravské metropole. Pod peticí se nachází 1199 podpisů. O záměru jsme již informovali (viz tento článek).

Mluvčí magistrátu Filip Poňuchálek potvrdil, že petice byla předána magistrátu. “Nyní se musí posoudit, zda daný dokument splňuje náležitosti petičního zákona. Poté se jím bude magistrát zabývat v souladu s platnou legislativou,” uvedl Poňuchálek.

Průtah Brnem versus vedení Boskovickou brázdou

Silnice má spojit dálnici D1 u Brna s D35 u Moravské Třebové. Kraj ji může připravovat jako silnici první třídy s více pruhy, ne jako dálnici. Komunikace má vést přes městské části Bosonohy, Bystrc a Kníničky, proti čemuž odpůrci bojují a navrhují vedení Boskovickou brázdou západně od Brna. Kraj ale prosazuje variantu přes Brno. “Signatáři petice požadují jednoznačně odmítnutí trasování silnice 43 jako průtah Brnem a neprodlené zastavení a ukončení všech prací na přípravě 43 v této variantě,” uvedla Šimková.

Nová komunikace má být obchvatem, požadují odpůrci

Podle ní je dalším požadavkem zahrnutí plnohodnotného obchvatu celého Brna do zásad krajského územního rozvoje a do brněnského územního plánu. “Optimalizovaná trasa komunikace 43 vedená Boskovickou brázdou se v maximální míře vyhýbá obydleným oblastem. Tvoří také obchvaty obcí, které v tuto chvíli mají problémy s dopravou na stávající silnici I/43 a při jejich výstavbě by plnohodnotný obchvat získalo i město Brno,” řekla Šimková.

Optimalizovaná trasa může vyřešit řadu problémů

Podle ní odstraňuje optimalizovaná trasa i další potíže. “Řeší zásadní problém s trasováním mezi domy prakticky srostlých obcí Malhostovice a Drásov a s estakádou před okny nedávno vystavěné obytné čtvrti na jihu Kuřimi. Optimalizovaná trasa tvoří severní obchvat Kuřimi a řeší problém Lipůvky obchvatem téměř kilometr vzdáleným od obytné oblasti,” uvedla. Podle ní celkem 12 spolků zaslalo primátorce Brna Markétě Vaňkové a zastupitelům Brna dopis s požadavkem na vybudování obchvatu města a argumenty podporujícími vedení obchvatu optimalizovanou trasou.

Přečtěte si  Od povodně 1997 k apokalyptickému září 2024: Jak se změnila protipovodňová ochrana na Povodí Odry?

Nejdéle rozestavěná komunikace na území ČR

O plánované komunikaci jsme psali již dříve (viz tento článek). Dálnice v úseku dříve plánované D43 (dnes „komunikace 43“) je rozestavěna rovných 80 let. Je tak s trochou nadsázky nejdéle rozestavěnou dálnicí na území ČR. Její výstavba byla započata v roce 1939. Měla by převzít dopravní zátěž silnice E461, která je pro svou vytíženost a počet nehod nazývaná „silnicí smrti“.

Zdroj: ČTK, foto: Wikipedia

Doporučujeme


Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*