Na Brněnskou přehradu se vrátila nejstarší loď z roku 1948

Loď Brno (dříve Úderník) z roku 1948 se vrátila na hladinu Pryglu.

Loď Brno se po nucené přestávce vrátila na hladinu Brněnské přehrady. V uplynulých měsících prošla opravou elektroinstalace. Plavidlo bylo vyrobeno v roce 1948 a je tak nejstarší funkční lodí z brněnské flotily.

Historická jednopalubová loď Brno opět brázdí vody “Pryglu”. Doplnila tak šestici lodí brněnského dopravního podniku. V hangáru na břehu přehrady zůstávala z důvodu kompletní rekonstrukce elektroinstalace.

„Rekonstrukce elektroinstalace si vyžádala celkovou opravu kabeláže, řídicího pultu, ale i ovládacích prvků. Práce za více než milion korun bylo nutné udělat, jelikož původní elektroinstalace již nevyhovovala předpisům a technickým požadavkům,“ popsal Miloš Havránek, generální ředitel Dopravního podniku města Brna (DPMB).

Není Brno jako Brno

Loď Brno, která za minulého režimu nesla název Úderník, je nejstarší funkční lodí brněnského dopravního podniku. Její trup byl vyroben v roce 1948. O zbytek nástavby se postarali pracovníci dopravního podniku během první poloviny roku 1949.

Nejedná se ovšem o první loď jménem Brno na hladině Pryglu. Ta původní z roku 1946 zahajovala plavbu na Brněnské přehradě spolu se sesterskou lodí Morava (nejedná se o loď Moskva nedávno přejmenovanou na Moravu, pozn. red.). Obě lodě byly vyřazeny z provozu a sešrotovány. Loď Úderník z roku 1948 nesla své původní jméno až do roku 1989, kdy byla přejmenována na Brno.

Nyní je tak flotila DPMB, která čítá sedm lodí, kompletní. „V letošním roce jsme doposud převezli téměř 180 tisíc lidí. Pokud vydrží dobré počasí a zájem ze strany veřejnosti, možná překonáme loňský rekord, kdy lodě svezly téměř 286 tisíc cestujících, což je od 80. let minulého století vůbec nejvíc,“ poznamenal Havránek.

V plavební sezóně zajišťuje DPMB pravidelnou linkovou dopravu loděmi na elektrický pohon z Brna-Bystrce do Veverské Bítýšky. Celková plavební dráha je dlouhá necelých deset kilometrů, lodě ji ujedou za sedmdesát minut.

Zdroj a foto: DPMB

Související články

Přečtěte si  Nové nádraží v Brně získává kontury, nizozemští architekti projektují napojení na MHD i novou čtvrť

Doporučujeme

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*