Brněnská tramvajová síť zažívá v tomto období bouřlivé dny plné novinek. Na koleje se dostávají nové soupravy a do provozu jsou uváděny nové úseky. A co je pozoruhodné, větší část nových kolejí vede pod zemí. Během jara se brňané po dvou letech výluk dočkají obnovení provozu páteřní linky 1 z Pisárek do Bystrce.
Tunel ke kampusu už je už od prosince v provozu, ale další právě dokončuje v Žabovřeské ulici Ředitelství silnic a dálnic – ŘSD. Ražba tunelu a pokládka kolejí je hotová Aktuálně se dělníci věnují technologické části stavby. Dokončována je trafo stanice, bezpečnostní prvky nebo generátory. Vedle dokončovaného tunelu probíhá také betonáž silniční galerie.
I když celý projekt, včetně silničního úseku velkého městského okruhu, bude hotový až v roce 2024, pro cestující šalinou se tunel otevře již během jara.
Další Škoda ForCity Smart 45T dorazila do Brna
Na začátku ledna do Brna dorazila další posila vozového parku. Obousměrný vůz Škoda ForCity Smart 45T s evidenčním číslem 1761 teď čekají typové zkoušky vytápění, větrání, vibrací, zkratová zkouška nebo test podvozků se zátěží. Hned po úspěšném absolvování, tedy zhruba za tři týdny, nasadíme vůz do běžného provozu.
Cena jednoho vozu je 60 milionů korun. Dopravní podnik města Brna má podepsanou rámcovou smlouvu, která mu umožňuje nakoupit v letech 2022–2026 až 40 tramvají právě typu Škoda ForCity Smart 45T, a to v celkové hodnotě 2,4 miliardy korun. S ohledem na současnou finanční situaci DPMB s nákupem nových vozů pro rok 2023 nepočítá. Případné další tramvaje budou pořízeny podle finančních možností DPMB.
Autor: red Zdroja foto: DPMB
Buďte první kdo přidá komentář