Tatra vyjede na největší expedici kolem světa, zopakuje slavnou výpravu

Tatra kolem světa 2
Výprava pojede speciálním vozem Tatra T 815 4x4 v expediční úpravě

V sobotu odpoledne vyrazí na cestu kolem světa členové expedice Tatra kolem světa 2 (TKS2). Během tří let plánují ujet přibližně 270.000 kilometrů přes 69 zemí pěti kontinentů. Cestovatelského projektu se má postupně zúčastnit zhruba 300 lidí. Expedice nesoucí jméno slavné moravské automobilky chce navázat na legendární výpravu Tatra kolem světa z konce 80. let minulého století.

O plánované nové výpravě Tatry kolem světa už jsme dříve psali v tomto článku.

Jeden z organizátorů cesty Marek Havlíček už dříve uvedl, že cestování ho v životě nejvíce posunulo a jedním z hlavních cílů expedice je nabídnout takový prožitek dalším lidem. Celkové náklady expedice od koupě vozu přes stavbu obytné části po přepravu se odhadují až na 25 milionů korun.

Výprava v 80. letech byla původně pětičlenná a jela upraveným vozem Tatra T 815 GTC. Její nástupci budou mít k dispozici rovněž speciál, vůz Tatra T 815 4×4 v expediční úpravě. Auto má hliníkovou nástavbu vážící pouhých 1380 kilogramů.

Organizátoři plánují největší expedici kolem světa

TKS2 se má stát největší expedicí kolem světa, které se bude moci postupně zúčastnit několik stovek lidí. Koncept expedice je totiž unikátní, speciálně upravený vůz bude mít vyhrazená místa pro zájemce, kteří se budou moci postupně k expedici přidávat na různé úseky cesty. Podstatnou část prostředků, z níž je expedice financována, tvoří právě příspěvky dočasných členů expedice.

Expedice bude rozdělena do čtyř etap. Automobil na jednotlivé kontinenty přepraví loď.

Výprava stráví třicet dva měsíců na cestách

Expedice je rozdělena do čtyř etap, přičemž speciální vůz bude mezi etapami na jednotlivé kontinenty přepravován lodí.

1. etapa – doba trvání 9 měsíců, cca 70 tisíc km, 22 států
ČR – Slovensko – Maďarsko – Slovinsko – Chorvatsko – Bosna a Hercegovina – Černá Hora – Albánie – Makedonie – Řecko – Bulharsko – Turecko – Gruzie – Arménie – Ázerbájdžán – Irán – Turkmenistán – Uzbekistán – Tádžikistán – Kyrgyzstán – Kazachstán – Mongolsko – Rusko

2. etapa – doba trvání 5 měsíců, cca 40 tisíc km, 8 států
Chile – Argentina – Paraguay – Brazílie – Bolívie – Peru – Ekvádor – Kolumbie

Přečtěte si  Od povodně 1997 k apokalyptickému září 2024: Jak se změnila protipovodňová ochrana na Povodí Odry?

3. etapa – doba trvání 9 měsíců, cca 80 tisíc km, 10 států
Panama – Kostarika – Nikaragua – Honduras – Salvador – Guatemala – Belize – Mexiko – USA – Kanada

4. etapa, doba trvání 9 měsíců, cca 80 tisíc km, 28 států
JAR – Lesotho – Svazijsko – Namibie – Botswana – Zambie – Malawi – Tanzanie – Rwanda – Uganda – Demokratická republika Kongo – Republika Kongo – Gabon – Kamerun – Nigérie – Niger – Benin – Togo – Ghana – Burkina Faso – Mali – Mauretánie – Senegal – Gambie – Sierra Leone – Maroko – Španělsko – Francie – Německo – ČR

Původní výpravě paradoxně nepřál pád režimu

První výprava vyrazila do světa v roce 1987 a k jejím hlavním úkolům patřila propagace moravské automobilky z Kopřivnice ve světě. Z cesty měly mimo jiné vzniknout dva celovečerní filmy a televizní seriál. Do Československa se ale výprava vrátila až v květnu 1990 po pádu komunistického režimu, kdy zájem lidí o ni opadl. Z filmů i seriálu sešlo, vzniklo jen několik knížek, dobových televizních reportáží nebo plechové a papírové modely speciálního auta. Stínem výpravy byla smrt jednoho z jejích členů Františka Jeniše, který zahynul při sjíždění řeky v Pákistánu.

Zdroj: ČTK, Tatra kolem světa 2, foto: Tatra kolem světa 2

Doporučujeme


Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*