
Vedení Brna dnes představilo změnu organizace dopravy v prostoru před hlavním nádražím. Úprava má vést k redukci aut a zvýšení bezpečnosti chodců. V plánu je také odstranění části bariér.
Doprava v přednádražním prostoru patří mezi dlouhodobé problémy Brna. Vedení města po letech příprav zveřejnilo plán reorganizace. “Dojde k zákazu levého odbočení do Benešovy ze směru od Nových sadů a v opačném směru levého odbočení z Křenové k Letmu a Masarykově ulici,” informovalo město v tiskové zprávě.
Přistoupí se také k odstranění části bariér mezi tramvajovými ostrůvky, zejména na odlehlé straně přednádražního prostou. V plánu je rovněž oprava poničených povrchů na kritických místech.
Vedení Brna chce s úpravou začít co nejdřív. “Práce začnou neprodleně po výběru zhotovitele a potrvají přibližně tři měsíce. Změny vyjdou na 11,5 milionů korun,” upřesnil magistrát. Úpravu přednádražního prostoru ještě musí schválit brněnské zastupitelstvo.
Zdroj: město Brno, foto: ARCHIKA – architektonická projekční kancelář
Na omezování dopravy máme v Brně opravdu experty. Ještě kdybych měli i experty naopak na rozšíření dopravy – po železnici i po silnicích a dálnicích, všude, kde se to ucpává, nebo kde se musí z jedné dálnice na druhou přejíždět prakticky po okreskách a kde jsou neustálé železniční výluky a přeložky, po kterých vlak jede 3x pomaleji než jinudy za hranicemi Moravy.