Kladné stanovisko pro přesun nádraží v Brně platí až do roku 2025. Jeho realizace se stále odkládá

Brno Hlavní nádraží
Hlavní nádraží v Brně

Ministerstvo životního prostředí (MŽP) prodloužilo o dalších pět let kladné stanovisko o vlivu stavby na životní prostředí (EIA) pro přestavbu brněnského železničního uzlu a přesun hlavního nádraží. Vyprší 21. ledna 2025, vyplývá z dokumentu na Informačním portálu EIA. Stanovisko bylo vydáno již v roce 2005, původně pouze na dva roky.

Psali jsme: Velká vlaková výluka v Brně končí. Dolní nádraží ukázalo, že může v budoucnu úspěšně nahradit současné hlavní nádraží

Do roku 2025 se nejspíš přesun nestihne

Není ale jisté, zda se do té doby začne s výstavbou nového hlavního nádraží o kilometr jižně v místě současného dolního nádraží. Správa železnic (SŽ) nyní chystá modernizaci stanice Brno-Židenice s předpokládaným zahájením stavby v roce 2023, technická dokumentace a záměr projektu by měl být hotov v první polovině příštího roku.

Vypíše se soutěž na podobu nového hlavního nádraží

Modernizace železničního uzlu a přesun nádraží má vydané pravomocné územní rozhodnutí. V únoru SŽ také plánuje vypsat architektonickou soutěž na návrh nového hlavního nádraží, z níž má vzejít jak dopravní řešení nádraží, tak podoba odbavovací haly, přednádraží a přilehlé městské infrastruktury. Vítěz má poté návrh dále rozpracovávat.

Poloha nového nádraží. Foto: kambrno.cz

Pracuje se ještě na novém zapojení trati od Přerova a SŽ chystá zadávací dokumentaci, aby mohlo v soutěži vybrat dodavatele dokumentace pro územní rozhodnutí.

Vzhledem k tomu, že modernizace brněnského železničního uzlu a přesun nádraží se odkládá desetiletí, musela SŽ v posledních letech investovat miliardy korun do oprav a modernizace nádraží současného.

Diametr zůstává hudbou budoucnosti

Stále není zadaná studie proveditelnosti pro tzv. severojižní diametr, což má být podzemní železnice, kdy tramvaj či metro spojí pod zemí nové nádraží s tratí na Tišnov a obslouží centrum města a především Královo Pole. Na zadání spolupracuje město se SŽ.

Zdroj: ČTK, foto: SŽDC

Související články

Přečtěte si  Startuje výstavba další části valašské dálnice: Silnice I/57 mezi Vsetínem a Valašským Meziříčím se rozšíří na čtyřpruh

Doporučujeme


Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*