Ministerstvo životního prostředí (MŽP) prodloužilo o dalších pět let kladné stanovisko o vlivu stavby na životní prostředí (EIA) pro přestavbu brněnského železničního uzlu a přesun hlavního nádraží. Vyprší 21. ledna 2025, vyplývá z dokumentu na Informačním portálu EIA. Stanovisko bylo vydáno již v roce 2005, původně pouze na dva roky.
Do roku 2025 se nejspíš přesun nestihne
Není ale jisté, zda se do té doby začne s výstavbou nového hlavního nádraží o kilometr jižně v místě současného dolního nádraží. Správa železnic (SŽ) nyní chystá modernizaci stanice Brno-Židenice s předpokládaným zahájením stavby v roce 2023, technická dokumentace a záměr projektu by měl být hotov v první polovině příštího roku.
Vypíše se soutěž na podobu nového hlavního nádraží
Modernizace železničního uzlu a přesun nádraží má vydané pravomocné územní rozhodnutí. V únoru SŽ také plánuje vypsat architektonickou soutěž na návrh nového hlavního nádraží, z níž má vzejít jak dopravní řešení nádraží, tak podoba odbavovací haly, přednádraží a přilehlé městské infrastruktury. Vítěz má poté návrh dále rozpracovávat.
Pracuje se ještě na novém zapojení trati od Přerova a SŽ chystá zadávací dokumentaci, aby mohlo v soutěži vybrat dodavatele dokumentace pro územní rozhodnutí.
Vzhledem k tomu, že modernizace brněnského železničního uzlu a přesun nádraží se odkládá desetiletí, musela SŽ v posledních letech investovat miliardy korun do oprav a modernizace nádraží současného.
Diametr zůstává hudbou budoucnosti
Stále není zadaná studie proveditelnosti pro tzv. severojižní diametr, což má být podzemní železnice, kdy tramvaj či metro spojí pod zemí nové nádraží s tratí na Tišnov a obslouží centrum města a především Královo Pole. Na zadání spolupracuje město se SŽ.
Zdroj: ČTK, foto: SŽDC
Buďte první kdo přidá komentář